HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Bruger varmepumpen for mange Kwh. ?
OS
Hej. Min Kone og Jeg har lige fået installeret en varmepumpe af mærket Bocsh ( luft/vand udeenhed EHP 8 AW )( indedelen hedder cc 160 )til eksisterende gulv-varmeslanger i huset ca. 170 m2 samt almindeligt varmtvandsforbrug.
Vi har i den forbindelse opsat en bufferbeholder på 120 liter for at mindske opstarterne fra udedelen. Hvad mener forum her om dette tiltag ? Lyder det fornuftigt ? Anlægget er taget i drift for 3 dage siden, og kører efter vores forstand perfekt, men vi har i de dage det har kørt, aflæst vores elmåler, og kan ud fra dette konstatere, at selve varmepumpen har et forbrug på ca. 15 Kwh i døgnet, vi har pt. kun varme på badeværelset, samt forbrug til almindeligt brugsvand. Vi syntes umiddelbart det lyder af mange Kwh når det nu kun er badeværelset der er varme på...Vi tænker at til vinter når der skal varmes meget mere gulvareal op, Ja så løber Kwh timerne vel i vejret ..eller hvad ??Er vi helt forkert på den ??
Bedste hilsner - OS
 
allankj1
Hejsa

Jo umiddelbart lyder det af mange kwh.

Er der el-patron i varmepumpen og har du undersøgt hvornår denne slår til? Jeg ved at i IVT's pumper slår denne til efter 1 times drift hvis ikke pumpen har nået setpunktet. Jeg ville starte med at undersøge denne og slå el-patronen helt fra.

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
ultimatevp
hej OS!
Giv nu lige varmepumpen en chance for at komme igang først, og for at være helt sikker på varmepumpens forbrug, så invester i en Kamstrup elmåler fra Sydenergi, som har dem brugte til kr 375,00. fra den kan du hente mange oplysninger.
Tillykke med jeres nye varmepumpe. Jeg har selv en tilsvarende, blot med navnet IVT.
Mvh. TM
 
OS
Hej TM.
Vi har nu fulgt varmepumpen i 4 dage, hvor der kun er varme på badeværelset ca. 8 m2 , samt brugsvand,.. forbruget pr. døgn for kun varmepumpen er ca. på 15 Kwh ,Jeg mener at det er for meget når det kun er så lidt der pt. varmes op, af brugsvand bruger vi ikke meget, vi er 2 voksne med sans for ikke at bruge for meget varmt vand.Wink
Bedste hilsner OS
 
hamselv
15 kWh lyder nu ikke ekstremt højt, meen lad os regne en anelse. Vi ansætter VP'ens gennemsnitlige COP med de udetemperaturer vi har nu til 3,5, idet den overvejende kører brugsvand. Husets forbrugte energi er således 52,5 kWh. Eller i snit 2,18 kWh pr time henover døgnet. Ud fra IVT's program og indtastet før forbrug på 2000 liter/olie/år fåes et estimeret gennemsnits døgnforbrug til huset i april på små 47 kWh og VP døgnforbrug på ca 16,6 kWh. Således er der umiddelbart ikke noget der får klokkerne til at kime. Men som ovenfor skrevet er det en god ide at checke forsinkelser mv og derved sikre rimelig stop/start tider. Disse koster. Ligeledes kan en sænkning af brugsvandstemperaturen og give en del.

I ældre huse kan gulvvarmesystemerne være nogle ret grimme energisyndere. I særdeleshed hvis de kræver ret varmt fremløb for at virke ordentligt. Trimning og check kan ordne meget.
 
hamselv
Men lidt førdata, og så kan meget mere beregnes.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,335,668 Unikke besøg
XHTML CSS