HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Overvejelse Luft/vand
Admin
Fra bruger jesb indsættes følgende

Klip......

hejsa,
jeg kan ikke lige finde ud af hvor jeg skal lægge et spørgsmål ud, så jeg spørger dig/lader dig lægge det videre.

Vi har et parcelhus fra 70'erne med et oliefyr (som står foran udskiftning (både kedel og brænder), samt en 2500l jordtank, der skal skiftes inden 2013).

Vi har et 20 år gammelt ELYSIA solvarmenlæg til brugsvand, smat en Toshiba varmepumpe/aircond til stuen.

Jeg overvejer om det er muligt at droppe olie til fordel for en luft/vand ordning. Men min lokale VVS'er siger, at det ikke holder, når/hvis det bliver rigtigt koldt om vinteren.
Læser jeg reklamer for div. anlæg er der jo tilsyneladende INGEN grund til bekymring, men de vil jo også gerne sælge anlægene.

Er min VVS'er ikke ajour eller holder reklamerne ikke helt?
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
PeterKunz
Luft/vand varmepumper kan sagtens levere varme til huset året rundt!
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Tom08

Citer

Admin skrev:
Fra bruger jesb indsættes følgende

Klip......

hejsa,
jeg kan ikke lige finde ud af hvor jeg skal lægge et spørgsmål ud, så jeg spørger dig/lader dig lægge det videre.

Vi har et parcelhus fra 70'erne med et oliefyr (som står foran udskiftning (både kedel og brænder), samt en 2500l jordtank, der skal skiftes inden 2013).

Vi har et 20 år gammelt ELYSIA solvarmenlæg til brugsvand, smat en Toshiba varmepumpe/aircond til stuen.

Jeg overvejer om det er muligt at droppe olie til fordel for en luft/vand ordning. Men min lokale VVS'er siger, at det ikke holder, når/hvis det bliver rigtigt koldt om vinteren.
Læser jeg reklamer for div. anlæg er der jo tilsyneladende INGEN grund til bekymring, men de vil jo også gerne sælge anlægene.

Er min VVS'er ikke ajour eller holder reklamerne ikke helt?




Jeg vil bare mene, at kommer din VVSèr med et sådan udtalelse så er han virkelig ikke up to date med den nyeste viden inde for varmepumpe området og da slet ikke på luft/vand siden.

De personer som jeg kender der har en Luft/vand varmepumpe klager ikke.
Min nabo har en luft/vand fra Alpha-InnoTec der opstillet indendørs i hans bryggers, , hvor den har indbygget genvexanlæg i. Her er der så luftindsugning på den ene side af husvæggen indtil bryggers og så udkast af luft på den mur der støder op til bryggers.

Min nabo valgte denne type luft/vand da den har inbygget genvex-anlæg og når varmepumpen så kører genbruger den luften fra huset, hvorved den sparer endnu mere.

Jeg ved også, at min nabo netop købte denne luft/vand varmepumpe idet han var ude, at se det sted, hvor de importerede disse varmepumper og her opvarmer de en bygning på små 480 kvm med en luft/vand varmepumpe på ca. 17 kw( er ikke helt sikker på hvor stor den er) men den ligger i den størrelsesorden.
Her var besparelsen vist nok gået fra lige knap 100000 kr i naturgas ned til små 35.000 kr efter hvad han fik fortalt og vist. De kunne vist dokumentere det på en eller anden måde.
Jeg har kørt forbi et par gange der hvor denne varmepumpe er opstillet og den del af varmepumpen som står uden for selv virksomheden den er faneme flot(undskyld udtrykket) Denne varmepumpe er delt i to, hvoir der står en udendørs del og så en indendørs del. Jeg har dog kun set den udendørs del ved selve virksomheden.

Og ja det hvad jeg hører omkring luft/vand er, at de kommer mere frem idet de bliver mere og mere effektive.

Ps jeg har selv en IVT varmepumpe som er nogenlunde, men ville da vælge helt anderledes den dag i dag, hvis man viste bedre.
Redigeret af Tom08 d. 01-04-2009 10:00
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,276,466 Unikke besøg
XHTML CSS