HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Spørgsmål inden jeg går i gang.
CRK
Mit gamle oliefyr nærmer sig pensionsalderen, og tankerne er faldet på jordvarme. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber I kan svare på:

1: Slangerne skal graves ned på en stærkt kuperet grund, som betyder at niveauforskellen på det højeste og laveste punkt er 6-7 meter. Planen er, at placere samlebrønden på det højeste punkt for ikke at få problemer med påfyldning af brinen. Lyder det fornuftigt?

2: Det betyder samtidig, at afstanden på fødeslangerne fra samlebrønden til varmepumpen bliver ca. 100 m. Er det et problem?

Varmepumpen skal placeres i det nuværende fyrrum som ligger i en separat bygning. Der skal ikke tages hensyn til eksisterende varmefremføring til hovedhuset, da alt bliver renoveret. Huset bliver opvarmet med gulvvarme i stueetagen og radiatorer på 1. sal. Husets samlede areal er på 205 m2.

3: Er det en god ide at installere en buffertank tæt på tappesteder for varmt brugsvand selv om det betyder at denne står ca. 10 m fra varmepumpen?

4: Er der problemer ved at have varmepumpen adskilt fra buffertank som nævnt?
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,276,522 Unikke besøg
XHTML CSS