HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
kompressor temperatur
enoer
Hej alle

Er der nogen der kan oplyse om det er ok med kompressor temperatur på over 100 grader som jeg i perioder kan aflæse, eller skal jeg øge pumpehastigheden på radiatoranlægget og vil det i givet tilfælde hjælpe
Redigeret af enoer d. 19-01-2009 20:25
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
TP
Hej Amanda

En kompressortemp. på over 100 grader har du formentlig i forbindelse med at varmepumpen laver varmtvandsspids hvor VV-beh. temp skal op og runde 60-65 grader for at slå bakterier ihjel. Dette sker som regel 1 gang ugentlig. Vores varmepumpes kompressortemp kommer op på omkring 120 grader i den forbindelse.

hilsen Thomas
IVT 495 twin med 7 stk kompakt kollektorer.
165m2 velisoleret villa fra 1987 i 1½ plan. Stueplan: Gulvvarme i træbjælkelag. 1. sal: radiatorer
 
enoer
Hej TP
Tak for svaret, men det er faktisk når den kun kører med radiatorvarme, det er derfor jeg undrede mig
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
Sydkoel
umiddelbart lyder 100 - 120 grader som rigtig varmt for en kompressor, det er meget tæt på at olien kokser !!

Jeg ville undersøge hos leverandøren, hvad temperatur kompressoren maks. må køre med !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
enoer
Tak til Sydkoel

Jeg vil prøve at kontakte leverandøren og høre hans mening
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
Admin

Citer

umiddelbart lyder 100 - 120 grader som rigtig varmt for en kompressor, det er meget tæt på at olien kokser !!

Jeg ville undersøge hos leverandøren, hvad temperatur kompressoren maks. må køre med !


En forkert indstillet/defekt expensionventil kan være årsag, jeg vil tro du snart nærmer dig et niveau hvor klikson kontakt slår kompressor fra.

Men igen som sydkoel skriver kontakt din leverandør, og forhør dem
Hvis du har et skueglas for kølemiddel skal det være klart og ikke med sort lignende væske i.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
poul larsen
Hej amanda

Det er for høj en temperatur bør ligge ca 70/90 g, højtrykspressostat skal koble ud inden T6 når 120grader, der må max være en differens på 8grader mellem T9 ogT8 og ca. 3grader mellem T10 og T11 hvis du ikke kan holde differens temperatur vil det ændre kølekreds og kan give den høje temperatur på T6.
Er der monteret buffer på anlæg så den har nok vand at arbejde med,
skal have 10l vand/KW varmepumpe

mvh

PL-Teknik
 
enoer
Tak til Admin og Poul Larsen
Jeg prøver at kontrolere de foreslåede ting
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,270,069 Unikke besøg
XHTML CSS