HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til at spare
Bornholmeren
Jeg står med et hus fra 1800 hvidkål på 153 kvm og stue med loft til kip, er renoveret i 79, men sparsomt isoleret(har jeg først fundet ud af efter jeg havde handlet), vi bruger næsten 12500kwh om året til varme og hvad en familie ellers bruger, og så sparer vi meget på varmen samt bruger 15 rm brænde, de kwh udgør en post på næsten 27000,- om året på granitblokken, overvejer at smide mine elpaneler a h til og lave varme i gulvet, i ved oven på betonen, og så få sat en luft til vand op, men vil det kunne svarer sig og i så fald hvad anlæg kan anbefales uden at det koster en halv bondegår...

håber at der er nogen der kan hjælpe
hilsen søren
 
PeterKunz
Det allerførste, du skal gøre, er, at efterisolere.

En efterisolering betaler sig langt hurtigere hjem, end skift til anden varmekilde. Så gå grundigt gennem hele huset og isoler overalt, hvor det kan lade sig gøre.

Derefter vil der helt sikkert være en forretning i at skift til varmepumpe.

Allerbedst til jordvarme, og hvis du ikke har jord, men bare klippe kan du få lavet en boring til bjergvarme. Her kan det godt være, at du skal kontakte et firma i Sverige, som er vant til at lave bjergvarme.

Får du isoleret godt, er det ikke usandsynligt, at du kan komme under 10.000 kroner om året i varmeudgifter.

Jeg har selv 235 m2 og jordvarme og bruger for ca. 9500 kroner. Jeg har også 6m2 solvarme.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Tom08
Hej,

Jeg kan se udfra dit nick, at du med stor sansynlighed kommer fra solskinsøen.
Her kan du ringe til én der hedder Asger og han ved meget omkring varmepumper og har også én installeret i sin bolig. Han bor også på Bornholm.


Har kun hørt godt om ham og hans viden omkring varmepumper. Så giv ham et kald og se, hvad han kan hjælpe dig med.

Fortsat god dag

Telefon numrer og mail adresser, må på grund af sikkerhed ikke være i debat
Redigeret af Admin d. 05-11-2008 18:40
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,276,220 Unikke besøg
XHTML CSS