HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Nybegynder - teknisk novice
Jesb
Hejsa,
jeg har absoult ingen teknisk indsigt, men er fristet af tanken om en varmepumpe/aircondition til et alm parcelhus fra '74 (154 kvm) med et stueareal på 55kvm med et stort sydvendt rudeparti, som i sollys/sommervejr giver en voldsom varme/dårlig luft, når huset er lukket af i dagtimerne og hunden er alene hjemme.
Jeg forstår der er økonomi i at lade varmepumpe stå for opvarmning også, men det er afkøling/luftcirkulation, der er min primære interesse.
Er det overkill at investere i et anlæg?
Hvis nej, skal det koste ca 15t med installation eller lader jeg mig forføre?'s*

Jeg er blevet anbefalet et Sanyo stedet for tilbud fra Jem og Fix og Silvan.
Kommentarer af ikke alt for teknisk karakter modtages gerne.Wink
 
Admin
Hej Jesb

Jeg har selv samme problem, og køler derfor huset med en luft/luft varmepumpe.

du kan køle din stue, men regn ikke med at du kan køle hele dit hus.

Vælger du en sanyo så husk det skal være en model for norden.
ca 15.000 kr passer nok
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
pld
Svar til "nybegynder"
Kan anbefale et anlæg fra HN til >4.000 kr. Velegnet til såvel varme som afkøling - det er pænt designet, larmer ikke, invertermodel ( betyder, at kompressoren arbejder modulerende, dvs står ikke og stopper og starter hele tiden) og prisen - fantastisk tilbud.
 
airman
Snakkede med en slagter der havde sådan et fantastisk HN anlæg. Ved +1 havde han en stor isklump udenfor og ingen ydelse! Men den havde også været billig.
 
pld
Forstår det ikke - og alligevel !
Jeg har nu haft mit HN anlæg i drift i 4 måneder, og har endnu ikke observeret is overhovedet - og der har da været 7 graders frost og til tider et meget fugtigt vejr. Huset ligger endda ved Vesterhavet. Altså - der må være tale om, at man i branchen ikke er glade for konkurrencen.
 
airman
Nix, der er i branchen tale om uverhæftige fidelifutimportører, der sælger isenkram der ikke nødvendigvis duer. Der er derforuden tale om at Danmark har verdens skrappeste lov omkring kølemidler, bare ikke på småanlæg, idet dette ville blive opfattet som en teknisk handelshindring af EU.

Admin ville antagelig miste sin KMO godkendelse hvis han fulgte en af de vejledninger jeg har set på en kineser (skylle istedet for vakuum - og endda med R407C). Men du må gerne!

Hvad laver du iøvrigt til dagligt PLD?
 
pld
"airman" og mange andre er ikke venligt stemt for de billige anlæg - hvad mon han beskæftiger sig med til dagligt ?
 
PeterKunz
Der er noget i de sidste indlæg, der tyder på at sælgere kæmper om kunder: køb det dyre, køb det billige.

Er du forhandler og kritiserer andre end dem, du sælger, ville det opleves meget mere reelt og brugbart, hvis du skriver, at du er forhandler og hvilke mærker, det drejer sig om.

Så skal jeg ikke sidde og gætte, om nogen vil sælge mig noget, eller rent faktisk kommer med et godt råd. Hvis man er stolt over sit produkt, er det vel blot en fornøjelse at stå frem?Smile
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
pld
For mit vedkommende hører jeg til kategorien "ikke sælger" - har overhovedet ingen interesse i at favorisere på nogen måde. Det anlæg fra HN, som jeg har investeret i, opfylder til fulde mine forventninger til et varmepumpeanlæg.
 
airman
Hvis du nu var håndværker, var det sjovt at vide hvor du købte værktøj??
 
airman
Nu har jeg ikke travlt med at anbefale det ene eller det andet fabrikat, men er træt af konstant at høre om HN-anlæggenes fortræffeligheder.
 
pld
Det er jeg faktisk - og har da også købt lavprisværktøj - idet man også som bekendt kan købe guld for dyrt.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,238,992 Unikke besøg
XHTML CSS