HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Er inverterstyrede varmepumper skrøbelige?
Sommer
Jeg fik for 3½ år siden monteret en Airwell varmepumpe (relativ dyr Fransk fabrikat der skulle kunne holde til skandinavisk klima) i sommerhuset. Efter godt et år smækkede den sikring og Hfi relæet fra når jeg prøvede på at tænde. Leverandør satte så et helt nyt anlæg op på garantien, men efter 2 år og 1 mdr. er problemet det samme med den, og nu er der ingen garanti :-((. Har konstateret at det er i inverteren at den slår en gnist på printkortet som så er kaput, og det viser sig at det er ligeså dyrt at skifte inverteren som købe et helt nyt anlæg. En forhandler siger at der er mange reklamationer på invertere i flere forskellige fabrikater, og at der nok i virkeligheden er billigere at købe en model med on/off kompressor, for selv om den ikke yder helt så godt er der mindre der går i stykker og den er jo også billigere i indkøb.
Hvad er jeres erfaringer ? Indtil videre har det økonomiske regnestykke været dårligt for mig for på de 3½ år har jeg langt fra brugt så meget varme i sommerhuset at de 15000 anlægget kostede er tjent hjem igen.
 
Admin
Hej Sommer

Jeg kender ikke til airwell varmepumpen, jeg må dog holde med dig at det er surt den nu ikke kan mere efter tre år.

Prøv at forelægge din sag for importør og forhandler, det kan ikke være meningen at en varmepumpe kun skal holde i tre år.

Jeg mener dog fortsat at DC inverter varmepumperene er fremtiden.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Sommer
Til orientering har jeg til en start talt med den autoriserede forhandleren vhor jeg har købt anlægget, der sagde at de havde haft mange problemer med de Airwell anlæg de havde solgt, og at importøren af samme grund var stoppet, hvorfor der slet ikke kunne fås reservedele mere - men de ville da gerne sælge mig et andet mærke (Daikin) som de var gået over til, fordi det skulle være bedre.
Ved at søge noget på nettet fandt jeg imidlertid ud af, at der alligevel er en Airwell importør og forhandlere her i dk, og det var der jeg fik oplysningen om, at en ny inverterboks koster ligesåmeget som et nyt anlæg + at en on/off model nok var mere driftsikker i det lange løb. De var for nylig blevet importør og ville ikke have noget at gøre med reklamationer fra den tidligere importørs side, så det kommer jeg ikke rigtig nogen vegne med, -men det giver jo en vis skepsis i forhold til havd man kan forvente af de dyre anlæg, - jeg synes jo egentlig mine erfaringer svarer til de skrækscenarier der beskrives for de billigeShock
 
airman
Nej Sommer, men du har været uheldig og har købt et galt sted - eller din installatør har. Desværre for dig! Tror næsten jeg ved hvem importøren var. Kedeligt når disse ikke kan/vil stå ved deres garantier. Men som admin, tror jeg nu også helt klart på inverterne. Driftøkonomien er sjovere, og de er noget rarere at være i stue med.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 14

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,237,580 Unikke besøg
XHTML CSS