HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
xp-emulering på strømsvag logningspc?
PeterKunz
Når man skal logge sin varmepumpe, har man jo brug for at have en pc stående tændt hele tiden. Det kan nemt koste mellem 40 og 100w, hvilket på årsbasis løber op i 350 og 876 kw! Strømforbruget ville jeg jo regne med til vps forbrug, så det giver dårligere cop...Sad

De såkaldt "tynde klienter" bruger kun mellem 8 og 10 watt, fordi de benytter en processor med lavt strømforbrug, flashram som harddisk og kører en emulering af xp.

Er der nogen, der ved noget om, hvorvidt det er muligt at bygge sådan en selv?Smile
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
ojacobsen
Min Mini ITX bruger max. 20W, så der er ikke langt fra de tynde klienter.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Admin
Hej Peter

Prøv at tage et kig hos Danbit, denne her er til linux men de har mange spændende ting.

[url]http://www.danbit.dk/produkter/0208.phtml[/url]
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
PeterKunz
Tak for gode oplysninger begge to!

Jeg har skrevet til Danbit.

Hvor lydløs er din mini-itx ojacobsen?
Har du målt med energimåler, hvor meget den bruger?
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Admin
Hej Peter

Skal du "lege" rigtigt så findes der også fladskærms monitoere med embeded windows xp indbygget.

her er bare en af slagsen

forbrug tændt 70 watt

forbrug standby < 1 watt

[url]http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tynde_klienter/920xt.asp?page=Specifications[/url]

Der findes flere modeller
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
PeterKunz
Ja, det er da en usædvanlig dejlig ting, bare lidt for dyr. Slog den op på edbpriser til ca 6100, så det bliver nok desværre ikke i denne omgang..Sad
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
ojacobsen

Citer

Hvor lydløs er din mini-itx ojacobsen?
Har du målt med energimåler, hvor meget den bruger?

Den er ABSOLUT IKKE lydløs. Det chassis jeg har købt har nogle elendige blæsere (den éne er allerede brændt af), men den står heldigvis i kælderen med pumpen. Jeg benytter iøvrigt ikke monitor, men kun remote desktop når den en gang imellem skal have vedligehold. Resten ser jeg jo på nettet Wink
Vedr. energimåler, så NIX, det er kun hvad jeg har læst, samt hvad kolleger har fortalt.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,209,589 Unikke besøg
XHTML CSS