HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Andes 1
Admin
Indlæg er indsat af admin

Jeg har, siden jeg monterede mit anlæg Andes DS1 i oktober måned, måttet stoppe det utalige gange, fordi udedelen iser til.
Det skal opvarme et ganske almindeligt værelse på ca 2o m2, udedelen står i en stor lade, med meget luft omkring sig.
Anlægget blev monteret efter alle anvisninger af en uddannet elektriker, der har kørt som fryse og kølemontør, så jeg kan altså ikke forestille mig, der skal være noget at komme efter her.
Alligevel så iser anlægget til, selvom jeg efter min første samtale med firmaet satte indetemperaturen op til 25 grader og fuld blæs på.
Jeg har nu lige snakket med Bilka, hvor jeg har købt anlægget. De kan ikke hjælpe mig, og henviser til producenten, som vil have 1500 kr.for at komme, hvis der ikke er fejl ved anlægget. Det er mange penge, men det er også træls med et anlæg, der kun kan køre når det er tørt i vejret og over 8- 10 grader.
Derfor er der andre der har gode eller dårlige erfaringer med dette anlæg?
Hilsen Pries, Fjerritslev:
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Admin
Hej Pries

Hørt om flere tilfælde af tilisning på dette mærke Sad
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
crwdk
Kender ikke det konkrete anlæg - men da jeg købte anlæg i januar 2006, så blev jeg advaret på det kraftigste mod, at købe for billigt... og scenarierne var netop som ovenfor beskrevet, at yderdelene fryser til, da de billige anlæg ikke er forberedt til vores kolde klima, med interval afrimninger. Købte selv en Panasonic E9DKE - kendere vil vide, at den var født med en fabrikationsfejl (fejlkode: H16) - som jeg desværre også fik et havari på (yderdelen - kompressoren står af). Forskellen er så i forhold til "den billige" fra Bilka, at Panasonic dækker udgifter til kølemontør der kommer ud og afmonterer yderdelen, fragt København-Gøteborg... Fragt ny yderdel retur, udgifter til kølemontør der kommer ud og påmonterer og suger vacuum!!. Se det er service! Derudover smed de lige en ny viftemotor med i leverancen, da jeg synes der var en lille bitte mislyd fra indedelen. Alt dette vel at mærke på et anlæg der er godt to år gammelt, da man selvfølgelig har 5 års garanti på kompressor - dvs. faktisk ubegrænset garanti, da der er tale om fabriksfejl, hvilket de også har erkendt. Og så var det jo ik' engang fordi den var så dyr endda. Hentede selv anlægget i Sverige for rundt regnet Dkr 6.000,-, derudover Konsol og andet tilbehør incl varmekabel. Alt i alt kom jeg af med dkr. 9.500,- for et driftklart anlæg. Havde derfor forberedt mig på, at jeg selv måtte hente og bringe garanti varerne og bekoste montør udgifterne... men næh nej den klarede Panasonic. Det er topdollar. I øvrig er det et lækkert anlæg dejligt støjsvagt - som de øvrige anlæg i samme prisklasse vel at mærke. Men jeg vil aldrig gå ned i Bilka/Bauhaus/jem&fix/etc/etc. og købe anlæg, hvis jeg skal bruge det om vinteren. Er det til kolonihaven i åbningsperioden så okay - men aldrig til vinterbrug... Der sker noget, når vi kommer under plus 3 grader og over 70% luftfugtighed!!!! Just my point of view :-)

Tom - Søborg
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,239,350 Unikke besøg
XHTML CSS