HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Anti Kalk
XJLN
Ligger nogen inde med erfaringer om de antikalk aperater der f.eks. reklameres for i IdéNyt

Kan se bl.a. en kalk-knuser Scale Wizard gives der 100 dages returret, men alligevel kune det være rat at høre tilbagemeldinger fra brugere.

Vores klinker i bruseniche er allerede godt kalket til så jeg tør næsten ikke tænke på vores rør og varmelegmer i vaske- og opvaskemaskiner.
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
hvac
Har en god stor dims til at ligge du kan få billigt!
 
hvac
Var monteret da jeg købte huset. Pillede den af ved ombygnin og kunne konstatere vandet var blødere end blødt. Ergo kom den ikke på igen.
 
hvac
Iøvrigt har jeg kun set kalk på elvarmelegemer i reklamerne for afkalkningsmidler. I den virkelig verden skaller kalken af, når den når en vis tykkelse. Og snakker vi el-opvarmede apparater er virkningsgraden den samme om der er kalk eller ej, nemlig 1. Energi kan ikke forsvinde.
 
XJLN

Citer

.....kunne konstatere vandet var blødere end blødt. Ergo kom den ikke på igen.


Nu skal jeg lige have genopfrisket det med blød og hårdt vand - hvad er det nu lige der er blødt? Shock
Vølund/Nibe Fighter 1220-6 driftsat 11/2006, 240m 40mm slange, 100L buffertank, 179m² med gulvvarme færdigbygget 2007, gennemsnitstemp på ca. 21° i alle rum. 1/7-2010 7m2 solvarme installeret. NU total 0- Energi hus, inkl. Alt.
20/10-2011 6kWp (7,8) solcelleanlæg installeret.
 
PeterKunz
Vand med meget kalk kaldes hårdt.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
jmc
Jeg rettede henvendelse til Teknologisk Institut, hvor jeg spurgte dem om de famøse afkalkere af forskellige arter og udformninger - jeg tror jeg bidrog til hans sunde latter. Hvad jeg kan forstå, har Teknologisk Institut ikke kunne få disse til at virke - endnu
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,208,961 Unikke besøg
XHTML CSS