HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme er gået amok
Sondergard
Jeg bøvler med mit jordvarmeanlæg, som simpelthen varmer alt for meget…

Huset bliver varmet op til 30+ grader selvom alle rumfølere er indstillet til 21 eller mindre. Gulvarmestyringen kalder ikke på varme og har lukket alle kredse. ”propperne” er som udgangspunkt nede, men når varmepumpen starter er det ligesom den overstyrer og åbner samtlige kredse, hvorved der bliver sendt 50-60 grader varmt vand rund i gulvene – det er ikke behageligt…

Danfoss DHP-H 8 Opti Pro+
100liter buffertank
Tung gulvvarme styret af Danfoss Link system

Beskrivelse af hvad der sker ved opstart af varmepumpe (har haft den slukket for at bringe temperaturen ned):
- Alle gulvarmekredse er lukkede (huset er varmt)
- Ved start af varmepumpe begynder varmtvandsproduktion
- Kompressor starter
- Systemfremløb stiger
- Fremløbstemp stiger
- Buffertank temperatur stiger
- Alle gulvvarmekredse åbner, selvom rumfølere ikke kalder på varme (efter ca 10min)
- På mobil app kan jeg ikke se at gulve kalder på varme
- Varmtvandstemperatur stiger ikke
- Sådan fortsætter pumpen med at køre og buffertanken varmes op til 60-70 grader.
- På et tidspunkt stopper kompressoren og pumpen går så over på elpatron og kører videre.

Anlægget har kørt upåklageligt i 6 år og der er ikke lavet ændringer/reperationer for nylig.
Efter problemet opstod fik jeg ham der har installeret det til at kigge på det og lave service, men han kunne ikke finde nogen fejl og mente at det bare er huset der er godt isoleret…

Jeg har været diverse indstillinger igennem både på varmepumpe og gulvvarme og der er ikke noget der ser underligt ud. Og det bekræfter VVS'eren også.
Jeg holder temperaturen nede ved at lukke på hanen til fremløb til gulvvarmen og slukke cirkulationspumpen på gulvvarmekredsen, men det er ikke holdbart i længden 😊

1. Nogen forslag til hvad problemet er? Og gerne en smart måde at midlertidigt omgå det på.
2. Forslag til tekniker der kan fejlsøge og løse problemet, gerne inden for rimelig afstand af Rømø.
Danfoss DHP-H Opti Pro+ 8kW. 400m slange i sandjord (høj grundvandsstand). 146m2 hus fra 2017 med tung gulvvarme overalt.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,230,567 Unikke besøg
XHTML CSS