HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ny monoblock luft/vand min. 16 kW
Kalechen
Hvilke fabrikater opfattes som "toppen af poppen" i disse tider. Til erstatning af pillefyr og skal kun fremstille gulvarme maks. 38-40 grader.

1. Support
2. Garantier / reklamationskompetencer
3. Brugervenlighed
4. SCOP
5. Modulerende er vel standard i dag

Og hvad jeg ellers ikke lige har listet af vigtige punkter...
 
hamselv
Den kan du få ti svar på. Enhver tekniker vil svare for hans eget mærke, også selvom han kender svaghederne.

Vi handler med Mitsusbishi, og supporten hos Kinnan er nærmest forrygende god. Garantierne har vi intet bøvl med. Man står på mål med 5 år på dele, fuldkommenuden vrøvl. Ved seriefejl (det opleves jo) melder man ud så snart man oplever det, og afhjælper. Brugevenligheden er så som så. Brugerfalden er gammeldags og kedelig. Til gengæld synes jeg godt om deres app. Det virker pænt smart. SCOP ser ud som den skal og snyd har vi aldrig oplevet fra deres side. De effekter der lover kan de og man stopper ikke som visse svenskere folk blår i øjnene. Modulerende er standard idag.

Personligt ville jeg ikke vælge Monoblock og alligevel jo. Havde jeg et bette sommerhus, kunne der nemt komme en bette CO2'er i. Det er en bette monoblok, der er verdensmester i brugsvand, men ikke så djævlens stor. I mit eget hus der er af en ganske andeledes kaliber, hvad varmeforbrug angår, ville der igen komme en Bosch Jordvarme ind. Og solgte jeg fra så jeg ikke havde pladsen, ville mit valg hedde Mitsubishi's fine Power Inverter i split versionen. Men dette så bare mit valg.
 
Kalechen
Det er efterhånden sjældelt, at producenter og supportere står på mål for deres produkter, men super, at der stadig er troværdige spillere på "banen". 5 år lyder ikke så ringe og især hvis det er garanti og ikke kun reklamation...

Monoblock, dels fordi brugsvand er forskellige steder, adskillige meter væk og dels fordi jeg kan lide tanken om, at producenten propper alt alt teknikken i en "kasse" efter pricippet koldt ind og varmt ud. Der bruges blødtvandsanlæg og gennemstrømsvandvarmere og en forvarmet kombi vandvarmer.

SÅ vidt jeg ved er split dels afhængig af VVS-kompetencer og ikke mindst samvittighed...

Men jeg er åben for at blive klogere og mange tak for svar.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,205,051 Unikke besøg
XHTML CSS