HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til fintuning af F1245-8
emsedk
Hej med jer,

Vi har sidste år overtaget et hus fra 2012, i “3”, fuld kælder, stue og 1. Sal. Alle etager er opvarmet med gulvvarme, og så findes der en enkelt håndklæde varmer på 1. Sal.
Anlæg står i kælderen og er uden buffer tank, men en VV beholder (tror det er den der standard følger med)

Ud fra hvad jeg læser på denne side, lader det til at indstillingerne er “standard”, og jeg er nysgerrig på om det kan lade sig gøre at fintune indstillingerne, primært set ud fra et energimæssigt perspektiv.
Da det tog lidt tid at blive medlem her på sitet, har jeg haft en USB-nøgle siddende i et stykke tid og lagre log fra pumpen, jeg har ikke selv endnu luret hvordan jeg skal tolke på log filen.

Så jeg er nysgerrig på om nogle af jer dygtige mennesker måske kunne være interreseret i at kigge den igennem?

Bedste hilsner

Morten
 
pmp
VV beholder er ikke noget der følger med - den er indbygget !
Har du en lille beholder ved siden af er det en buffer.

Du kan zippe dine logfiler - så kan du lægge dem op her.

Det er vigtigt du fortæller hvordan varmepumpen er forbundet til gulvvarmen, om du bruger telestater, om temperaturen er som du ønsker, om du har let eller tung gulvvarme og hvor, m.m.m.

Du bør læse installatørhåndbogen.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
emsedk
Hej PMP,

Tak for dit svar, jeg har med dette indlæg vedhæftet zipfil med logs.
Samtidig et par billeder af vores installation.
Jeg har selve varmepumpen og en stor beholder der står Nibe på samt 2 ekspansionsbeholdere.

Der er tale om tung gulvvarme, som lige nu er reguleret af telestater. Vores temperatur i huset er fin, og holdes omkring 22 grader, selvom telestaterne ikke åbner da de sat til 19 grader i et forsøg på at spare varme (ved ikke om det er klogt)

Har læst installatør håndbogen, men ville søge lidt sparring herinde, inden jeg evt. regulerer på noget.

VH

Morten
 
emsedk
upload fejlede med sidste indlæg
emsedk tilknyttede følgende billede:fil:
archive_1.zip [1.2MB / 239 Downloads]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,229,241 Unikke besøg
XHTML CSS