HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fejl på IVT Greenline
Miccor
Hej allesammen,

Jeg har med stor nysgerrighed fulgt med her på siden de sidste år.

Nu har jeg selv brug for lidt hjælp. Jeg har en IVT Greenline jordvarmepumpe på 10 år.

Den er koblet til gulvvarmen i huset, uden nogen termostater.
Det har fungeret glimrende de sidste 5 år, men...

Nu er den begyndt at melde fejl på Motorbeskyttelse 1, det betyder at elpatronen kommer på overarbejde, og så melder den også fejl kort tid efter. Jeg kan sagtens slå den til igen, og så kører den 3-4 dage igen. Det største problem er, at jeg ofte først opdager det når vandet bliver køligt😅

Jeg har kontaktet en fagmand som forhåbentlig kigger forbi i næste uge. Kunne man være heldig, at nogen har et kvalificeret på hvad det kunne skyldes?

Bh. Michel
 
hamselv
MB1 burde være motorværnet til kompressoren, med mindre nogen har pillet. Så skal du ind og slå motorværnet til når den går ud? Hvis du bare skal kvittere og så kører den igen, kunne man mistænke styreboksen for at være blevet syg. Hvis der har været bøvl med strømmen, f. eks. tordenvejr, skal man kigge lidt på boksen.
 
hamselv
Det kan forresten også være motorværn eller kontaktor der er blevet syge. De gamle Greenline'r havde ikke verden bedste kontaktorer. Et Danfoss CI 16 kan muligvis gøre underværker. Men en kølemand med forstand på varmepumper finder det på et øjeblik. Du skal ikke rekvirere en smed. Dette her er el.
 
Miccor
Jeg kan desværre ikke nøjes med at kvittere. Skal fjerne frontpladen.

Havde en ude og kigge på den for 14 dage siden, han mente det var CE stikket, så det er skiftet. Desværre så virker det bare til, at det er blevet værre de sidste par dage.

Jeg må prøve at få fat på dem imorgen, selvom det er lørdag🙈
 
hamselv
Få fat i en fagmand.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,205,515 Unikke besøg
XHTML CSS