HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Octopus luft/vand
Jillur
Hej

Kenner nogen af jer noget til denne Octopus luft til vand varmepumpe ?
Har nogen erfaring med den og hvad syntes i om den ?
Jeg har tænkt mig at købe en, men er lidt i tvivl.

venlig hilsen

Bjarni
 
kla
Nej jeg tror ikke at nogen "kender" ispinnen, men Carl Erik har lavet en side med testresultater, desværre ingen vinter endnu, men den kommer, min personlige holdning er at en ispinnen er en luft vand varmepumpe uden afrimning, men glæder mig til at få af eller bekræftet min holdning til ispinnen.

de oplysninger og energiforbrug som Octopus har offentliggjort på deres hjemmeside giver ikke de store besparelser i forhold til olie, med Danske priser

du kan se oplysningerne på denne hjemmeside. http://www.octopus.tm/stoby.xls

kla
 
Carl Erik
Jeg kender den!
Faktisk er der afrimning. Det foregår på den måde, at når enten rumtemperaturen er opnået, eller at max fremløbstemperaturen, f.eks 45 grader, er opnået, stopper kompressoren. En timer sørger for at der skal gå mellem 5-10 minutter inden den får lov at starte igen, og i den periode forventes Ispindens udedel at afrime.
Jeg måler COP dagligt, så du kan selv holde øje med effektiviteten, jeg opdaterer siden med få dages mellemrum.
vh
Carl Erik
 
hvac
Hvad så i frostvejr?? Hvordan afrimes der så?
 
Carl Erik
I frostvejr har den ikke nogen chance for at komme af med isen, så må den vente til tøvejr. men til gengæld betyder det ikke så meget. Hvis du kigger på brochuren for Ispinden, vil du se at den ofte er dækket med et meget tykt lag is, men den kan stadig optage varme fra luften.
Helt præcist hvor meget COP dykker i den situation, ved jeg endnu ikke, men det bl.a. det jeg agter at føre bevis for via mine løbende statistikker (http://www.jensensservice.dk/Varmestatistik.xls)
Carl Erik
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,230,011 Unikke besøg
XHTML CSS