HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Bosch AWO
ospdk
Hej

Kan det passe at en Bosch AWO i et helt nyt poolhus på 250m2 med ren gulvvarme i -2g skal bruge 85kwh i døgnet, huset lukkes ikke ned og er ikke udlejning, og det er konstant forbrug ?
Den laver også varmt vand som står til økonomi.
 
detniels
Kommer an på hvordan det er lavet.

Er der blandesløjfe på gulvvarme manifolden eller ej? Tag nogle billeder af installationen så vi har en chance.

Hvor høj er fremløbs temperaturen? Hvad er rumtemperaturene sat til? Er der telestater på alle gulvvarme zoner?

Hvilken model er varmepumpen? Detaljer..

Har el-patronen været koblet til?
 
ospdk
Hej
Her er lidt billeder, undre mig den hamre afsted med 10kwh produceret konstant.
ospdk tilknyttede følgende billede:billeder:
image_1.jpeg image_2.jpeg image_3.jpeg
 
detniels
Har du en buffer tank på eller sender varmepumpen vandet direkte ind i gulvvarme manifolden?
 
ospdk
Nej jeg tror ikke der er akkumuleringstank, alle thermostater står til 22 eller 15g og poolen på 28, men kWh ydelsen er konstant på anlægget 10-12kwh (ikke forbrug men afgiven kWh)
 
ospdk
Anlægget
ospdk tilknyttede følgende billede:billeder:
image_4.jpeg image_5.jpeg
 
detniels
Hvad er temperaturerne på VP frem og VP retur?
 
ospdk
Temp
ospdk tilknyttede følgende billede:billeder:
image_6.jpeg image_7.jpeg
 
detniels
Samt temperaturerne for anlæg frem, anlæg retur, pool frem og pool retur.
 
ospdk
Der kommer jeg i problemer for der er ingen følere :-( jeg har prøvet at lukke for hanen til pool, slukke for circl til varmt vand, samt tage strømmen til gulvvarme styring, men der produceres stadig 10.8kwh undre mig også at frem er 46 når ønsket er 40 men ved ikke om det betyder noget
 
detniels

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2530&pid=19082#post_19082]ospdk skrev:[/url]

Temp


Har du mulighed for at se "T9 Varmebærer Ind"
 
detniels

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2530&pid=19084#post_19084]ospdk skrev:[/url]

Der kommer jeg i problemer for der er ingen følere :-( jeg har prøvet at lukke for hanen til pool, slukke for circl til varmt vand, samt tage strømmen til gulvvarme styring, men der produceres stadig 10.8kwh undre mig også at frem er 46 når ønsket er 40 men ved ikke om det betyder noget


Okay.

Jeg har nogle forslag så:

#1 Gulvvarmens cirkulationspumpe skal sættes på fast hastighed trin 3.
#2 Cirkulation af varmt brugsvand bør kun køre når der er behov for varmt brugsvand. Altså et par timer om morgenen og et par timer omkring aftensmads tid.
#3 Du må have fat i din installatør, fordi differens temperaturen på dine varmebærer kredse (gulvvarme og pool) bør aldrig overstige 8 grader. Differens temperaturen skal være så lav som muligt.

Jeg tror simpelthen dit flow er for lavt og det forvirrer varmepumpen, den burde slet ikke producere så høj en fremløbs temperatur, næsten 50 grader er jo helt galt, så høj skal den kun være når den kører varmt vands produktion.
 
ospdk
Mange tak for hurtig svar og input. Jeg har lige opdaget at nogle har sat et uoriginal stik på til en circl pumpe, ved ikke hvad den gør, men er ikke sikker på der er forbindelse, jeg har nu prøvet at sætte det originale i.
ospdk tilknyttede følgende billede:billede:
image_8.jpeg
 
ospdk
Pu ha, der er vist en der hænger på en stor regning, satte det originale stik i og ydelsen faldt straks til 0,2 kWh det er et fald på 3kwh i timen 24 timer i døgnet og det har kørt sådan i 2 år....
Kan pumpen ikke have taget skade af at køre så meget i 2 år ?
 
detniels
Nej din vp har ikke taget skade. Så havde du set en masse alarmer i displayet først.

Det ser ud som om den cirkulationspumpe der var tilsluttet din gulvvarme styring. Prøv lige at følge den hvis ledning med det forkerte stik på og se om den ikke ender i gulvvarmestyringen.
 
ospdk
Har fået ca 400 alarmer de sidste 2 år med høj frem, men de har ikke kunne finde fejlen :-(
 
Dennis Wahl Andersen
Hej ospdk.

Ved ikke hvem der har installeret/monteret din varmepumpe med der er da lidt der kan rettes op på.

1. Du skal have lavet service hvis du ikke har haft dette endnu. Det står faktisk i loven at det skal laves hvert år så der er bare at komme igang.

2. Du skal have lavet din brugsvandscirkulation om. Du skriver ikke hvordan den er lavet, men vores beregninger af varmt brugsvand ligger på mellem 2000-5000 kwh om året. Det er en pæn del penge.

3. Jeg tror ikke din pumpe har taget skade af at køre i de år.

4. Bare rolig der ER buffertank i din varmepumpe.

5. Nu har jeg ikke set dit anlæg men du skal være opmærksom på at en pool er faktisk det samme som en meget stor varmvandsbeholder der ikke er isoleret.

Venlig hilsen
Dennis Andersen
Redigeret af Admin d. 15-02-2016 19:02
Ansat hos Robert Bosch A/S
 
AndersKjergaard

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2530&pid=19088#post_19088]ospdk skrev:[/url]

Pu ha, der er vist en der hænger på en stor regning, satte det originale stik i og ydelsen faldt straks til 0,2 kWh det er et fald på 3kwh i timen 24 timer i døgnet og det har kørt sådan i 2 år....
Kan pumpen ikke have taget skade af at køre så meget i 2 år ?


Vent lige et døgns tid før du vurderer effekten. Lige nu stopper den jo al produktion fordi fremløbstemperaturen er over setpunktet.

Kan du se hvad COP'en har været det sidste år? Hvis der er blevet produceret 10 kw må de være forsvundet et sted hen og med mindre de er afsat i udedelen, hvilket nok ikke er sandsynligt, så er de afsat i dit hus. Jeg tvivler på at forbruget falder så meget som indikeret. Men jeg er da spændt på at høre resultatetSmile
 
ospdk
Hej Dennis

Der er bestilt montør ved Bosch han kommer onsdag !
 
detniels

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2530&pid=19094#post_19094]ospdk skrev:[/url]

Hej Dennis

Der er bestilt montør ved Bosch han kommer onsdag !


Hvad fandt montøren ud af?
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,213,175 Unikke besøg
XHTML CSS