HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
EL forbrug på Bosch compress 6000 AW 13
ebea
hej!
Er der nogen af jer brugere, som har en Bosch Compress 6000 Aw (13 - 17 Kw), og som har et ført el regnskab for hvad pumpen har brugt? - eller kender nogen som har denne LV pumpe, med oversigt over forbruget, i den tid den har kørt! Gerne så detaljeret som muligt (dag/uge/ måned).

Og dette sammenholdt med, hvad de tidligere har haft af forbrug til varme.
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2487&pid=18686#post_18686]ebea skrev:[/url]

hej!
Er der nogen af jer brugere, som har en Bosch Compress 6000 Aw (13 - 17 Kw), og som har et ført el regnskab for hvad pumpen har brugt? - eller kender nogen som har denne LV pumpe, med oversigt over forbruget, i den tid den har kørt! Gerne så detaljeret som muligt (dag/uge/ måned).

Og dette sammenholdt med, hvad de tidligere har haft af forbrug til varme.


@ebea

Jeg kan ikke levere dagsdata fra en Bosch, men jeg har en Vølund F1255-16
en frekvensstyrret VP med mex effekt på 16 kW

Installeret i oktober 2014
hvorfra jeg har daglige aflæsninger af forbrug og daglige registreringer af mideludetemp
på den måde har jeg beregnet graddage og lavet en model for vores varme forbrug i forhold til GradDage,
Mit tidligere forbrug var 10-11.000kg træpiller
jeg har i 365 dage (16,okt 14 til 16 okt 15) brugt 8900kWh
Prisen for dette har været 8900*ca1,50kr = 15000kr

prisen for 10000kg træpiller leveret ville være ca 23.000kr

Så jeg er godt tilfreds ;-)

Jeg sender dig gerne min datafil, hvis det har interesse

Tage
 
ebea
@Tage - jeg er ganske interesseret, hvis du kunne sende mig datafilen. Jeg har lavet forskellige beregningsmodeller (ganske avancerede), over varmepumpe COP beregning, Kw forbrug, kontra live temperatur og vindpåvirkning, og ville gerne have så meget data som muligt, at holde disse modeller op imod.
Så om du lægger filen her, eller du hellere vil sende den på privat email, er op til dig.

På forhånd tak! ;-)
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2487&pid=18726#post_18726]ebea skrev:[/url]

@Tage - jeg er ganske interesseret, hvis du kunne sende mig datafilen. Jeg har lavet forskellige beregningsmodeller (ganske avancerede), over varmepumpe COP beregning, Kw forbrug, kontra live temperatur og vindpåvirkning, og ville gerne have så meget data som muligt, at holde disse modeller op imod.
Så om du lægger filen her, eller du hellere vil sende den på privat email, er op til dig.

På forhånd tak! ;-)


Hej ebea
Jeg lægger bare filen her.
Min Vølund pumpe er på nettet, så jeg kan derfor udlæse de data jeg ønsker
Jeg udlæser temperaturkurven og beregner middeludetemperatur, og herfra antallet af graddage fra den ene aflæsning til den anden.
Der er som regel aflæst ud på aftenen.

Jeg vil da gerne høre om dine beregninger/model.
Jeg har selv en model som siger at energiforbruget er ca 2,1*GD+3
Altså 2,1kWh pr GD og ca 3 kWh til VV og tab i fyrrummet

Hvis du vil se på min pumpe, så 2 muligheder.
Tilmeld dig som bruger på nibeuplink.com
send mig den mail adresse du er tilmeldt med, og jeg skal åbne, så du kan se mine aktuelle pumpedata

eller benyt denne "dummy" bruger vp att stavsdal.dk
med koden VP1234vp
Hilsen Tage
 
ebea
Hej Tage! Det lyder fint, hvis du kan lægge filen her. Så vil jeg hvad det er for tal som er i den, og hvordan jeg kan indpasse dem i en model, og se hvordan de ender op.
Så det bliver lidt interessant! - Jeg vil tage et kig på din pumpe, på et tidspunkt.

tak indtil videre. ;-)
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2487&pid=18731#post_18731]ebea skrev:[/url]

Hej Tage! Det lyder fint, hvis du kan lægge filen her. Så vil jeg hvad det er for tal som er i den, og hvordan jeg kan indpasse dem i en model, og se hvordan de ender op.
Så det bliver lidt interessant! - Jeg vil tage et kig på din pumpe, på et tidspunkt.

tak indtil videre. ;-)


Jeg troede egentlig at filen var vedhæftet
Men jeg prøver igen
Nå en xlsx fil var ikke tilladt
så jeg zipper lige

jeg ser lige efter om det er lykkedes

Tage
tagestavsdal tilknyttede følgende billede:fil:
vp_data.zip [30.46kB / 851 Downloads]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,248,615 Unikke besøg
XHTML CSS