HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Vaske- og opvaskemaskine og varmepumpe
PeterKunz
Det må da kunne betale sig at tilslutte vaske- og opvaskemaskine til det varme vand, når man har varmepumpe?

Kan der være nogen argumenter for ikke at gøre det?
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
olemand
Man kan ikke lave en 40C vask i sin vaskemasine - eller en 30C uldvask for den sags skyld.
 
ojacobsen

Citer

Man kan ikke lave en 40C vask i sin vaskemasine - eller en 30C uldvask for den sags skyld

Grin Det havde jeg sgu aldrig tænkt på Grin
Men opvasken skulle vel være ok.....
Men er det umagen værd?, har iøvrigt set det nævnt tidligere på det Svenske forum, dog uden konklusion.
Nibe 1210-7, 340m kollektor (2*150m aktiv). 200l. buffertank (kan kobles på fire forskellige måder). Nibe FLM-30. 170 kvm. murermestervilla fra 1928.
Mine loggninger: [url]logger.smalspor.org[/url]
 
TP
Hej

Jeg har sat vores opvaskemaskine til den varme hane. Jeg er dog ikke klar over hvor meget det sparer, men vandet kommer ind i maskinen med 46 grader og skal så kun opvarmes til 65 grader som en normalvask kræver på vores maskine. Ydermere forkortes vasketiden da maskinen ikke skal bruge tid på at varme fra koldtvandstemp. til varmtvandstemp.

Jeg synes det er en god løsning da den som regel ikke kræver mere end at flytte slangen fra koldtvandsside til varmtvandsside på blandingsbatteriet under køkkenvasken.

Husk lige at checke instruktionsbogen til jeres vaskemaskine. Wink
IVT 495 twin med 7 stk kompakt kollektorer.
165m2 velisoleret villa fra 1987 i 1½ plan. Stueplan: Gulvvarme i træbjælkelag. 1. sal: radiatorer
 
XJLN

Citer

Husk lige at checke instruktionsbogen til jeres vaskemaskine.


JA - for til vores Siemens opvasker står der at maskinen kun må tilsluttes den kolde hane!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 10

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,209,560 Unikke besøg
XHTML CSS