HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Luft/Vand Udedel - Fundament
detniels
Hej alle i kloge mennesker Smile

Sidste efterår fik jeg sat en Fujitsu Waterstage Comfort 8 op til at levere centralvarme i mit hus. Jeg valgte at få udedelen hængt op på væggen med gummifødder og vinkelbeslag, fordi jeg troede det nok var den bedste løsning, da jeg ikke ville få bøvl med vand/is fra afrimning i forhold til hvis den havde stået på jorden.

Men set i bagklogskabens klare lys har jeg fortrudt at jeg insisterede på at få den monteret på væggen. Da i forbindelse med afrimning, så har varmepumpen en funktion der gør at den giver 100% gas i 5 minutter inden den begynder at afrime, for at skabe noget mere overskudsvarme i systemet. Når både kompressor og blæser kører 100% så vibrerer det så meget i væggen at det irriterer nattesøvnen.

Nu hvor jeg skal til at støbe et fundament til varmepumpen, hvor langt skal jeg så placere det fra soklen på mit hus for ikke at vibrationerne forplanter sig til huset? Og hvor tung skal jeg gå efter at lave soklen?
 
hamselv
Nu ville jeg så ikke lave et, men to fundamenter, med en stenfaskine imellem. I realiteten 20-30 cm fra fundamentet. Kneveret fra varmepumpen overføres ikke gennem jorden.
 
detniels
Tak Hamselv

Hvor dyb skal jeg lave fundamenterne for at undgå at de rykker sig op og ned i forbindelse med frost?
 
hamselv
Det er lidt bøvlet når du skal have drænet ned midt i. Du skal som minimum til bæredygtig bund. Dvs mulden skal væk og man skal til ler laget. Hos mig er det sølle 30-40 cm. Og når du så dræner midten, risikere du bortvaskning og efterfølgende sætninger.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,245,470 Unikke besøg
XHTML CSS