HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Panasonic arbejder kun i "tom-gang"
Skem
Har i 2014 købt/installeret en Luft-Vand varmepumpe af mærket Panasonic WH-MXF09D3E8 (Mono-Block), og den har umiddelbart virket OK og forsynet vores hus med varme hele vinteren (204m2)..

Jeg har dog undret mig over, at den lyder til "kun" at kører i tomgang.

For nydelig lavede jeg derfor en test, ved at "skrue" op for temperaturen (55gr), for at den skulle yde noget mere.

Det ændrede dog ikke ved, at den stadig lyder som om at den kører i "tomgang", og ikke går op i hastighed for at løfte temperature fra 37gr til de 55gr.

Er der nogen herinde som har kendskab til ovenstående og om det lyder rigtigt ?
 
hamselv
Danmarkspumpen?
 
hamselv
2014?!??! Garanti? Installatør hænger da som minimum på et eller andet!
 
Skem
Siden jeg byggede huset (2008), som får alt varme fra Varmepumper, har jeg selv være inde over, da jeg syntes det er sjovt og interessant. Ligeledes har jeg bygget styre-elektronik op omkring Varmepumper, Solvarme, m.m. for bedre udnyttelse.

Derfor "overtog" jeg selv min nye Panasonic efter installation, for at indkøre den til Huset's behov.

Så derfor ville jeg, inden jeg tager fat i en "fagmand", finde ud af om det er en indstillings-fejl og/eller om der er mulighed for at køre en check på hele anlægget.

Og hvis det er en FEJL, skal den selvfølgelig under garanti'n ...
 
Aqualung
SKEM skrev: #7

"Har i 2014 købt/installeret en Luft-Vand varmepumpe af mærket Panasonic WH-MXF09D3E8 (Mono-Block), og den har umiddelbart virket OK og forsynet vores hus med varme hele vinteren (204m2).."


- Det læses som om du ikke har et problem med mængden af varme i huset,,? Og du har heller ikke beklaget dig over at den ikke var i stand til at hæve temperaturen,, er det korrekt opfattet?

Blot undrer du dig over ikke at kunne høre maskinen arbejde hårdere.. Det virker jo egentlig til at du har fået styr på din installation, den fungerer da ret fint... ingen støj og ingen mangel på varme.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,245,614 Unikke besøg
XHTML CSS