HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Alarm status
Walther12
Jeg får her på denne årstid en alarm hvor den siger høj fremløbstemperatur.
Jeg kan ikke forstå hvorfor den ikke bare forsætter med at varme brugsvandet op, i stedet for at komme med alarm, den skulle kunne komme af med det her da temperaturen kun er oppe på 53.
Den står til maks. på brugsvandet temp. til 55 gr.

Er der nogen der ved hvor højt en L/V pumpe som min kan varme brugsvandet op på?
Hus fra 1972
126 m2
350 mm isolering på loftet
80 mm isolering i vægene
Kombineret gulv + radiatorvarme.
Metroair 10 Kw + 8 m2 solfanger med VPAS 300/450
Ejer af Konsulentfirmaet Hvilsom
Rådgivning inden for Luft til vandpumper og solfanger.
www.hvilsom.com
 
hamselv
Årsagen er formentlig du forsøger at plage varmepumpen (og din elregning) med rygende varmt vand! Hvorfor kører du med 55°??? Gør da som alle andre og kør med 48° + en varmtvandsspids en gang imellem.
 
Walther12

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2257&pid=16119#post_16119]hamselv skrev:[/url]

Årsagen er formentlig du forsøger at plage varmepumpen (og din elregning) med rygende varmt vand! Hvorfor kører du med 55°??? Gør da som alle andre og kør med 48° + en varmtvandsspids en gang imellem.



Jeg giver dig ret at der er luksus at have så varmt vand, men kan pumpen ikke lave så varmt vand eller vil den gå i alarm status.?

Burde jeg ikke kunne lave de 55 gr. varmt vand vis det er det jeg vil.
Hus fra 1972
126 m2
350 mm isolering på loftet
80 mm isolering i vægene
Kombineret gulv + radiatorvarme.
Metroair 10 Kw + 8 m2 solfanger med VPAS 300/450
Ejer af Konsulentfirmaet Hvilsom
Rådgivning inden for Luft til vandpumper og solfanger.
www.hvilsom.com
 
hamselv
Det vil som minimum kræve at vandpumpen i VP'en får temmelig meget gas. Specielt når det begynder at blive varmere i vejret. Har du i misforstået spareiver knebet på denne, har du svaret der. Men du kan vel aflæse varmebærer ud og ind. De to værdier, inden den falder fortæller en masse! Der er/bør/skal være en snavssamler ved VP ind. Er den godt beskidt er det også en fejlmulighed.

PS Fatter ikke hvad man vil med varmtvand, der er en del varmere end noget man kan have hænderne under (normalt de 48-49°. Specielt når man ved at varmepumpens virkningsgrad falder dramatisk ved den slags øvelser. Jeg ville ikke kalde det luksus, men en ulempe. Men det må du så om.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,247,249 Unikke besøg
XHTML CSS