HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT- Kamila Andersn
Admin
Hej, Jeg har hårdt brug for hjælp til indregulering/korrekt indstilling af vores varmepumpe. Den er helt galt. Vi har bikset løbende med den siden vi fik den installeret i 2010. Det er kun om vinteren vi bøvler med den, da den ellers kører upåklageligt. Vi har de sidste 2 år haft et meget højt forbrug efter at vores kølemontør justerede lidt på den, så derefter har det været en dyr fornøjelse.

Lidt info:IVT Greenline HT plus C7
Hus på 250 m2 i 2 plan fra 1904, som er renoveret. Stueplan 133 m2 med gulvvarme og tidssvarende isolering herunder. 1. sal er der radiatorer, som er dimensionet efter at der skulle køres med en lav fremløbstemperatur. Vi har plankegulv i vores stuer i stueplan og dermed en lavere fremløbstemperatur.
2 personer i husstanden. Vores hus er beliggende direkte ud til østvendt kyst, så når det blæser, så stormer det meget her. Har i efteråret fået hulmursisoleret de 2 hulmure, som der er i vores hus. Resten enkeltmure.

Vores forbrug har været: 2010: 7756 kwh, 2011: 7791 kwh, 2012: 10.506 kwh, 2013: 10.184 kwh.
Hvilke andre oplysninger, skal jeg finde til jer for at I kan give en håndsrækning med indstillingen ?
Har idag ændret til at den ikke skulle slå over på elpatron-tilskud, da der de sidste 3 dage er brugt 120, 115 og 164 kwh. Glæder mig til at høre fra jer. VH Kamilla Andersen
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
allankj1
Hej Kamilla.

Min umiddelbar kommentar er at pumpen er for lille til huset. Derfor det store elforbrug på pumpen til elpatron. Nu har I slået elpatronen fra og hvis der bliver for koldt i huset ja så har du svaret. En 7 kw til så stort et hus lyder noget lille. Jeg har selv en 6 kw i et hus fra 2008 som er noget bedre end et renoveret hus fra 1904 kan blive. Min pumpe klarer opgaven men en lidt større pumpen havde måske været at foretrække i vores hus. Derfor er min kommentar altså at din pumpe er for lille til huset.

Undskyld det korte og lidt kontante svar men er på vej ud af døren og skulle skynde mig.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
lars-jacobsen
Bikset med den ?
´Har den aldrig kunne give varme nok om vinteren ? Heller ikke i 2010 og 2011 hvor i brugte mindre strøm end de sidste 2 år som jo har været mildere ?
Hvis der altid har været koldt, ja så er den lige klejn nok som Allan skriver, og så skal der suppleres i spidsbelastninger. Det koster.
Og den sidste uges tid må nok betegnes som dette. Meget være bliver det nok ikke i praksis.
Men hvis det "bare" skyldes din montør har fejljusteret så er der håb.
Hvad er dine indstillinger i menu:
1.1
1.2
1.3
1.4
2.2
2.3
2.4
5.2
5.4
5.5
8.1
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
woebbe jordvarme siden 1985
Hej Kamilla
Jeg tror også at Varmepumpen er for lille. Da du har radiatorer på 1 salen må man forvente at du her har brug for højere fremløbstemperatur end ved gulvvarme også selv om de er dementioneret til lav fremløbstemperatur.

En anden meget vigtig faktor er at dit hus ligger ud til kysten hvor det blæser mere end inde i landet. Blæst især om vinteren kan have en enorm afkølingsfaktor på huset og være medvirkende til at Varmepumpen ikke kan følge med uden elpatrondrift.

Du skal også regne med at ved lave brinetemperaturer falder ydelsen så du måske ikke har helt de 7 kWh til rådighed.

Jeg kender ikke noget til ivt varmepumper så jeg kan ikke råde dig med hensyn til indstillinger men det er der helt sikkert andre herinde der kan.
Jeg syntes dog det ser lidt mærkeligt ud at dit elforbrug stiger så markant fra 2011-2012, medmindre det blot er her at elpatronen er slået.

Hvis det viser sig at pumpen er for lille, er korrekt indstilling af styringen Extra vigtig for at få det hele til at køre bedst og billigst mulig.
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
hamselv
Varmepumpens serienummer kan hjælpe med at gætte lidt om hvad den indeholder.
Så ville jeg gerne kende indstillingerne i menu:

1.1
1.2
1.3 er lidt langhåret at forklare, men de tal der står ud for 20,15,10,5,0 osv
1.4
2.2
2.3
2.4
5.2
5.10
5.11
8.1
Alle værdierne i menupunkt 3
Alle værdierne i menupunkt 7
Før forbrug
Er der buffertank på

Ellers er det relativt på sådan en fætter og eftervise ydelse og virkningsgrad. Og et eller andet lyder skævt, når i pludselig stiger 30% i energiforbrug.

Fuldkommen subjektivt, ville jeg få lidt angstanfald med en 7'er i et hus fra 1904 på 250 m². Lad os sige rigtig godt isoleret 35W/m² =>8,75 kW =>9'er. Men der er det så jeres førforbrug kommer ind. Har i oplyst et meget lavt tal er det noget af forklaringen.
 
hamselv
....og de elforbrug du oplyser??? Er det totalt for huset, eller kun for varmepumpen. I fald det sidste, er det en separat elmåler eller har man fundet dem vha beregning. Ifald det sidste, har i fået skiftet elmåler, og hvornår?
 
allankj1
Regner jeg på at huset var et hus bygget efter 2015 reglerne kommer beregningen ved et hus på 250 m2 og 2 personer frem til en 7 kw. Derfor lyder det helt skævt at en 7 kw skulle være stor nok til et renoveret hus fra 1904.

Hvor i landet er vi???
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
kandersen
Hej alle sammen,
tak for jeres hurtige mail og jeg kan fortælle at efter jeg har slået elpatronen fra, så har vi ca. 16-18 grader max i huset, så det er hundekoldt... Jeg har aflæst følgende på vores varmepumpe:
1.1: 5,4
1.2: 5
1.3:
ude 20 -kurve 25
ude 15 - kurve 29,5
ude 10 - kurve 33,8
ude 5 - kurve 37,7
ude 0 - kurve 45
ude -5 - kurve 48,9
ude -10 - kurve 51,8
ude - 15 - kurve 54,7
ude -20 - kurve 57,7
ude -25 - kurve 60,7
ude -30 - kurve 63,6
ude -35 - kurve 57,5

1.4 5
2.2: odag odag 30 dag
2.3: 50
2.4: 4
menu 3:
GT1: fra 49,3 grader nuv. 27,5
GT2: - 2,4
GT3: setp 50 nuv 48,4
GT6: 79,9
GT8: 32,5
GT9: 27,8
GT10: 0,2
GT11: -2,6

5.2: 2/3
5.4: normaldrift
5.5: nej
5.10: P2 kont. drift
5.11: P3 med kompr.

7.1: 11.137 timer
7.2: 14% VV 86 % RAD
7.3: 278 timer
7.4: 5 % VV 95 % RAD

8.1: 300 min

Der er nedpløjet 350 meter pel slange. Er indstalleret hos os den 20.12.2010 og vi har haft installatøren ude nogle gange, da det aldrig har kørt rigtig godt om vinteren. Uden buffertank og der er ikke en alpha pumpe til selve gulvvarmestyringen, da vi blev anbefalet at det var bedre at varmepumpen klarede dette.
Følgende forbrug har jeg oplyst ved tilbudet: 2.200 m3 naturgas (ca. kr. 20.000) og 4000 kwh (ca,. kr. 6.000), da vi havde lidt beboelse på 1. sal, som dengang blev opvarmet med el-radiatorer. De har så lavet en beregning til os, som viser at energiforbruget til drift af varmepumpen ville være 7.710 kwh (gratisenergi varmepumpe 19.710 kwh og beregnet energi 27.650 kwh og tilskudsenergi 230 kwh). De har lavet beregningen ud fra 4 personer og ikke 2, som vi kun er. Ellers oplyst hus fra 1904, som skulle renoveret så godt som muligt.

Det forbrug som jeg har oplyst de forskellige år er incl. el til vores daglige husholdning, hvor jeg har de samlede forbrug for sydenergi.(aflæser også hver den 1. i måned vand og el, så jeg holder jo løbende øje.... Vi har ikke særskilt måler til varmepumpen.

Så håber jeg at jeg har svaret på det hele. Bor i Sønderjylland tæt på grænsen. Glæder mig til at høre fra jer igen, så der kan blive lidt varme i huset...
VH Kamilla Andersen
 
allankj1
Hold højre knap inde i 10-20 sek og så skifter den til servicemenu og du kan aflæse lidt flere værdier i pumpen.

Prøv at oplys mig værdien i menu 7,3. Der kan vi se hvor mange timer el-patronen har kørt.

Med det tidligere forbrug kommer jeg frem til at pumpen skulle ha været 9,6 kwh. Man havde så nok valgt en 11 hvis det skulle ha været en IVT pumpe. I denne beregning har jeg medtaget at gasfyret var af ældre dato med en dårlig udnyttelse af gassen.

Hvis forbruget du oplyser til os er incl. husholdningens forbrug som vi anslår til 3000 kwh om året er forbruget til varmepumpen omkring 7.500 kwh i 2011 og 7.200 kwh i 2012. Det passer jo meget godt med det forbrug som IVT har beregnet til dig.

Hvordan styrer du varmen i huset?? Er det radiatorerne der åbner og lukker for ventilerne, eller står alle ventiler og gulvvarmekredse åbne altid og så er det varmepumpen der styrer varmen i huset?? Med de temperaturer du skriver her er det ikke fordi du kører med lavtemperatur i dine gulve og radiatorer og jeg tror slet ikke at dit plankegulv har godt af så høj temperatur som 49,30 grader som pumpen arbejder efter (men så den pt. ikke kan nå).
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
lars-jacobsen
Umiddelbart ser det jo ganske fornuftigt/normalt ud. Ikke noget der lige springer i øjnene som oplagt forkert.

Et forbrug på 2200m3 naturgas = 24.000kWh + lidt gammelt elvarme, så de 27.000kWh lyder OK. Produceret på en pumpe med SCOP på ca. 3,5 betyder det en årlig elregning på ca. 7.700kWh.
2010 var lidt over et normalår. 2011og 2012 lidt under, og 2013 ganske tæt på.
Hvordan/hvorfor dit forbrug i 2010 var så lavt ifht de andre er et godt spørgsmål, men de seneste 3 år virker OK. Specielt set i lyset af VP nok er lige i underkanten og elpatronen skal hjælpe til. Ikke at den har gjort det ret meget, men når den gør, ja så er det altså fordi det er nødvendigt. Og en konsekvens af den lidt klejne pumpe.
Og hvis forbruget er inc. almindelig husholdning (går ikke ud fra du har solceller), ja så er der slet ikke noget at pive over i sådan et hus.

Så i bund og grund tror jeg pumpen kører ganske udmærket, (som du også selv skriver). Og dyrt vil jeg da ikke sige. Slet ikke sammenlignet med hvad 2200m3 naturgas koster.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
hamselv
Jamen så er her lidt vurderinger

1.1: 5,4 Det var højt! Er radiatorerne for små?
1.2: 5 Det er vildt ekstremt. Tyder på noget væsentlig skævt i radiatordelen.
1.3: Ser ikke ud til der er pillet her. Godt
ude 20 -kurve 25
ude 15 - kurve 29,5
ude 10 - kurve 33,8
ude 5 - kurve 37,7
ude 0 - kurve 45
ude -5 - kurve 48,9
ude -10 - kurve 51,8
ude - 15 - kurve 54,7
ude -20 - kurve 57,7
ude -25 - kurve 60,7
ude -30 - kurve 63,6
ude -35 - kurve 57,5

1.4 5 OK
2.2: odag odag 30 dag. Det bestemmer man så selv, men jeg ville vælge hver 7 dag, med jeres VV forbrug.
2.3: 50. Har i opvasker så sænk den til 48°
2.4: 4 Kan hæves til 5. Giver lidt længere start stop på brugsvand.
menu 3:
GT1: fra 49,3 grader nuv. 27,5 Varmepumpen er langt bagud!
GT2: - 2,4 Ja det er koldt ude
GT3: setp 50 nuv 48,4 OK
GT6: 79,9 OK
GT8: 32,5
GT9: 27,8
GT10: 0,2
GT11: -2,6
Umiddelbart ser det ikke ud til kølemiddelmangel eller skidt termoventil.

5.2: 2/3 OK fornuftigt
5.4: normaldrift
5.5: nej SKAL STÅ PÅ JA, ELLERS FRYSER I
5.10: P2 kont. drift Nødvendigt når den kører uden buffer
5.11: P3 med kompr.

7.1: 11.137 timer Fornuftigt på 4 år
7.2: 14% VV 86 % RAD Ikke bruger ikke specielt meget VV
7.3: 278 timer SMÅting på 3-4 år
7.4: 5 % VV 95 % RAD VP'en er lidt til den klejne side dimensioneringsmæssigt.

8.1: 300 min Fornuftigt

Noget er dødeligt skævt i beregningerne. Taler man om 2200 m³/gas + 4000 kW peger enhver form for logik på 9 eller 11kW varmepumpe, sådan lidt afhængig af hvor god kedlen har været. Ikke for god en 9 kW, god 11 kW. 350 meter slange er til den lave side og klart for lidt hvis VP'en havde været større. Brinetemp ser dog ud til at ligge acceptabelt i forhold til hvordan VP'en er belastet.

Det totale forbrug på omkring 10 - 11000 kWh må siges at være særdeles fint, når det er husets TOTALE forbrug, da husholdningen i sig selv normalt sluger det halve - altså et særdeles fint og meget meget lavt forbrug for en ældre ejendom. Anlægget er umiddelbart for klejn og skal simpelthen have hjælp fra elpatronen, så få den sat til igen. Din 1.1 indstilling burde være 4,5 - max 5 og skiftes de dårligste radiatorer burde den kunne sænkes yderligere. Din 1.2 indstilling burde være mellem 2 og 3 absolut ikke højere. El patronen skal tillades at køre. Alt andet giver grufuld diskomfort som i selv oplever. Forbruget ser fint ud og er umiddelbart temmelig lavt. Husk i kan få en meget stor rabat på 51 ør/kWh for al strøm over 4000 kWh dvs i giver måske kun 1,6 kr/kWh hvilket peger på en opvarmningsomkostning <10000 kr formentlig.

At skifte VP for at gå en størrelse op er utopi mht omkostninger. Rul lidt mere isolering på loftet. Få evt huset checket om noget kan forbedres og mindsk af den vej forbruget og varmepumpen vil pludselig være mere passende.
 
hamselv
Læste lige det første igen.

Alt alt for lille dimensionering. 250 m² med nogle uisolerede vægge, bør ganske klart dimensioneres noget strammere. Et gæt hvis nogen havde spurgt mig havde det heddet 11 kW og 600 meter slange. Lidt gætteri hedder at huset er temmelig vindfølsom og man derfor bør tænke ret kraftigt i tætning og få de sidste mure isoleret. Den store varmesluger er utætheder og loftet. Men massive helstensvægge giver grufuld diskomfort med kuldenedfald og specielt gulvvarme under trægulv kan ikke altid tilføre rummene tilstrækkelig varme.
 
kandersen
Hej alle, dejligt at få lidt respons tilbage. Jeg følger lige op på de forskellige spørgsmål og mailer jer imorgenWink vh Kamilla
 
kandersen
Hej,
Så har jeg lidt Info til jer...

Allan - menu 7.3: 278 timer. Alle radiatorer og alle gulvvarmekredse står åbne, så det styres via varmepumpen. Angående fremløbstemperaturen gt1, som tilsyneladende er på 49,3 grader undrer jeg mig meget, da dette var et meget vigtigt punkt for os, at den kun skulle være på omkring 37 grader pga vores plankegulv. At de ikke har indstillet dette, finder jeg ikke særlig betryggende! Men hvad skal der til for at ændre denne temperatur? Er det noget jeg selv kan fixe? Og hvilken indvirkning har det så på de andre indstillinger?

Ham selv: så lidt Info til dig også
1.1 og 1.2: disse får jeg ændret lidt på efter dine anvisninger.
1.3 erindrer jeg at de har pillet ved, men måske har den sidste montør ændret tilbage..
2.2 kan du forklare hvilken betydning dette har altså at ændre fra 30 til 7 dage ?
2.3 får ændret til 48
2.4 får ændret til 5

Et spørgsmål til elpatronen hvad betyder 1/3,2/3 osv ? Er det for meget den skal levere? Jeg tænker her på indstillingen, hvad man kan vælge.

At det skulle have været en 9 eller 11 kWh kan vi jo godt blive enige om, når det er meget koldt udenfor.Frown

Vi har vores hus registreret til reduceret elafgift, men det fandt jeg ud af selv efter ca 1 år ved en tilfældighed. Mystisk at firmaet hvor vi købte jordvarmeanlægget ved, ikke informerede omkring dette.

Men ellers rart at høre at det ser nogenlunde fornuftigt ud mht til vores totale elforbrug. Er set i andre indlæg at der tales om en bimåler? Kan du se nogen fordel i en sådan og hvordan virker denne, da vi har en samlet elmåler til alt....

Vh Kamilla
 
hamselv
Ham selv: så lidt Info til dig også
1.1 og 1.2: disse får jeg ændret lidt på efter dine anvisninger. FIND ÅRSAGEN TIL AT MAN HAR ÆNDRET TIL EKSTREMER.
1.3 erindrer jeg at de har pillet ved, men måske har den sidste montør ændret tilbage.. SØRG FOR AT FÅ EN ORDENTLIG OG GENNEMGRINBENDE INSTRUKTION. SERVICEFIRMAET BØR OG SKAL SKRIVE HVAD DE LAVER, ELLERS HAR I IKKE EN KINAMANDS CHANCHE
2.2 kan du forklare hvilken betydning dette har altså at ændre fra 30 til 7 dage ? LEGIONELLASIKRING AF BRUGSVANDET. UDFØRES MED INTERVALLER SOM ANGIVET. 7 = 7DAGE I MELLEM.
2.3 får ændret til 48. IKKE HVIS I VASKER OP I HÅNDEN
2.4 får ændret til 5 KUN HVIS DU SÆNKER 2.3

Et spørgsmål til elpatronen hvad betyder 1/3,2/3 osv ? Er det for meget den skal levere? Jeg tænker her på indstillingen, hvad man kan vælge. 3/3 MÅ DU KUN BRUGE, HVIS FORSIKRINGEN ER 20AMP. DET ER ET UDTRYK FOR HVOR MEGET AF ELPATRONEN DER TILLADES AT TRÆDE IND. BRUG 2/3 = 6 Kw DEN TILLADER ALTSÅ 6 KW ELPATRON AT HJÆLPE. 1/3 ER GANSKE KLART FOR LIDT

Vi har vores hus registreret til reduceret elafgift, men det fandt jeg ud af selv efter ca 1 år ved en tilfældighed. Mystisk at firmaet hvor vi købte jordvarmeanlægget ved, ikke informerede omkring dette. NEJ INGEN MYSTIK, SJUSK OG MANGLENDE ENGAGEMENT HUS INSTALLATØR. IKKE ALLE ER LIGE OMHYGGELIGE.

Men ellers rart at høre at det ser nogenlunde fornuftigt ud mht til vores totale elforbrug. Er set i andre indlæg at der tales om en bimåler? Kan du se nogen fordel i en sådan og hvordan virker denne, da vi har en samlet elmåler til alt....MONTERES I TAVLEN OG HJÆLPER TIL AT FJERNE MISFORSTÅELSE. DU STARTEDE F. EKS MED AT SNAKKE OM KÆMPESTORT FORFORBRUG, MEN DET VAR HUSETS TOTALE FORBRUG DU OPGAV TIL OS. EN GOD EL-MÅLER, I KVALITET SOM TIL AFREGNINGSBRUG KAN FÅES GANSKE BILLIGT HOS CARLO GAVAZZI. OG ENDNU BILLIGERE SOM BRUGTE MÅLERE HOS BLANDT ANDET SYDENERGI.

MEN NOGET LYDER SKÆVT I JERES HUS. NOGET LYDER LIDT DRILSK PÅ RADIATORSIDEN OG DU SKAL VÆRE OBS PÅ DEN DEL OGSÅ.
 
kandersen
Hej hamselv, så har jeg dag ændret til de forskellige indstillinger, som du foreslår og så prøver jeg lige at se hvordan det går de næste par dage. Nu er det jo blevet helt mildt!

Var også for sjovt inde under den knækkede varmekurve under I/S, altså der hvor montøren går ind og der var der lidt andre tal end dem jeg har nævnt under menu 3. Er det fordi jeg har ændret de andre værdier?

Bimåleren overvejer vi lige.

Hvis jeg nu skal tjekke at jeg er 100 procent på at samtlige kredse på vores gulvvarmefordeler er åbne, hvordan tjekker jeg dette lettest?

Radiatorerne er på 1. Sal er nye ca. 2-3 år gamle, så jeg mener ikke disse burde fejle noget. Jeg kan selvfølgelig finde fakturaen og give dig de forskellige størrelser kontra størrelsen på de rum de skal opvarme....

Firmaet som jeg vi har købt ved kontakter jeg først på ugen og beder dem redegøre lidt for mig.... De skal også have lavet det årlige lovpligtige eftersyn.

Lige et spørgsmål mere... Det var vedr. Fremløbstemperaturen, som tidligere stod på 49,3 (gt1) og det er jo for meget til vore plankegulve ca 37 grader max. Hvordan ændrer jeg denne fremløbstemperatur eller har jeg allerede gjort det ved at regulere på 1.1 og 1.2?

Vh Kamilla
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,229,935 Unikke besøg
XHTML CSS