HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
hjælp!!
j@ck
er der nogen der har erfaring med disse varmepumper:
http://www.energysave.se/nn/produkter-nn/varmepumpe-luft-vann/v5-serien/awt-6-kw-v5

Jeg skal til at bygge og har fået en pris på sådan en fætter, og jeg vil rigtig gerne have nogle vurderinger på om det duer eller det er noget hø.

på forhånd tak Smile
 
woebbe jordvarme siden 1985
Hvis du skal til t bygge (nyt ??) hvorfor overvejer du så ikke jordvarme.

Skal du købe den i Sverige, siden det hele er på svensk, så skal du lige være opmærksom på garanti m.m. Det vil i mange tilfælde være sikrest i det lange løb at købe tingene i DK af professionelle leverandører.

Jeg tror du skal oplyse hvad du ca skal give for den fætter, så er der sikkert nogle herinde der bedre kan råde dig.Smile
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
j@ck
nej, skal ikke købe den i sverige men ved en dansk leverandør ;-) og prisen er ca 50.000,- incl montage. Jordvarme er ikke interessant pga grund størrelsen. Men jeg ved ikke ret meget om det og vil gerne have lidt uvildige vurderinger
 
woebbe jordvarme siden 1985
ok, jeg kender den ikke men prisen er i hvertfald noget lavere end jordvarme.

men mon ikke der er et par kloge hoveder herinde der kan gi dig en vurdering……...
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
hamselv
Fik lige en anmeldelse i dag. Den lader sig ikke gengive her.....
 
hamselv
Men prisen er intet mindre end fremragende....
 
hamselv
I øvrigt stødes jeg over at firmaet der er den danske importør begynder at ophæve Genvex til en betegnelse, og at man kan ringe og få forklaret forskellen mellem Genvex og det de nu forhandler. Se der falder kæden af for mig, idet Genvex er et FABRIKAT, altså et firmanavn. Ovenikøbet et firma der producerer temmelig gode aggregater. Jeg er PT ikke bekendt med noget der sådan lige er MEGET BEDRE end FABRIKATET GENVEX og finder derfor firmaet lidt ulden i kanten. Mit gæt er, vi har med kinesere at gøre. Normalen er man henviser til mærkevarekompressorer osv og så er resten sådan la la. Hørte om lidt rådgivning mht jordvarme og det var rigeligt..... Men lad os endelig høre! Er altid nysgerrig!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,231,683 Unikke besøg
XHTML CSS