HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Service på CTC Ecoair 111
Jesper123
Hjælp! - jeg er ny ud i varmepumper og har brug for et godt råd!
Historien er at vi købte vores nuværende hus for 4 år siden - det er varmet op med en CTC Ecoair 111 varmepumpe, den er styret af en CTC ecologic EXT. Jeg har ikke bekymret mig om varmepumpen, da den altid har kørt upåklageligt. Jeg har nu fundet ud af at jeg burde have årligt service på den - derfor googlede jeg området og nåede frem til at Gastech Energi kunne være et godt valg, så jeg ringede til dem - og fik noget af en oplevelse - konklusionen er at Gastech ikke vil lave service på min varmepumpe, da den ikke er købt ved dem, men i Sverige. Hvilket de opfatter som parallelimport. Mærkeligt når man nu gerne vil være kunde ved dem og ikke kan få "lov", det er sjældent man oplever det!
Nå men det er ikke det der er problemet - er der nogen der kan hjælpe mig med navnet på et godt servicefirma i omegnen af Fredensborg og med gode råd til hvad jeg skal være opmærksom på i forhold til varmepumpen?
På forhånd tak for hjælpen :-)
 
Admin
Hej Jesper
Det er normalt for en importør/producent ,at man kun laver eftersyn på sine egne produkter.
Prøv Dansk Energi Center i Haslev, eller Kølekontrolle i Roskilde.
Få en fast pris på eftersynet, kommer der reservedels forbrug, må dette naturligvis afregnes også.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hamselv
Det var dog en sær holdning. Jeg har været hos en IVT forhandler, da der var noget der hed sådan. Og vi servicerede da anlæg leveret af os selv. Anlæg der var solgt BTB direkte af IVT, anlæg der var egen-importerede, anlæg der var leveret af svenske typehusfirmaer osv. Ligeledes passede vi alle dem der henvendte sig med Bosch og Carrier. Dvs den service portefølge vi havde, var det måske kun det halve vi selv havde lavet. Gamle varmepumper med "dumme" styringer tog vi da også. Ved nye, hvor vi ikke kendte styringen, har vi altid anbefalet man tog en der kendte styringen. Det belært af erfaringen med hvor horribelt dårligt dem vi kendte kunne bringes til at køre, når man ikke vidste nok om tingene. Og i sagens natur kan du ikke gøre dig til Expert i det hele. Hvor jeg er nu passer vi da igså masser af pumper. Men holder os til dem, hvor vi kan udføre en ordentlig og gedigen service. Om så de har købt den ved Per eller Poul er vi egentlig ligeglade med.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,325,298 Unikke besøg
XHTML CSS