HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan supplerer jeg et gasfyr med en varmepumpe ?
Titan
Hvordan supplerer jeg bedst et gasfyr med en varmepumpe,...

Skal varmepumpen varme en buffertank på centralvarmevandet ?
Eller forvarme vandet til gasfyret ?
Eller skal jeg bare bruge varmepumpen når det ikke er frostvejr ?

Jeg er har et ikke super isoleret hus fra '79 med gamle radioatorer på 180m2

Tak, alle input er velkomne
 
hamselv
Bosch/IVT har en ganske udmærket måde at gøre tingene på, som vi har anvendt flere gange ved bivalent drift. Idet varmepumpen altid er den billigste varmekilde, ned til de -20° de kan køre ned til (hvis det er LV det drejer sig om), har de styrelogik der ordner dette, og bypasser gasfyret når de selv kan klare opgaven. Så vidt vides kan Viesmann man fyr og varmepumper endda snakke direkte sammen.

Hvis det er en billig kineserpumpe man vil anvende, må man selv sy en lille styring sammen.

Menæhh hvor stort er dit forbrug da, siden du overvejer bivalent? Det er normalt først klogt i forbrug der er meget store?!??! Kan du ikke bruge jordvarme?
 
Titan
Tak for svaret,

Jeg er egentlig ok glad for mit forholdsvis nye gasfyr, som arbejder sammen med et par solpaneler.

Men jeg har også solceller som laver lidt overskudsstrøm, og så tænkte at jeg VPer nok er vejen frem, så jeg ville overveje at supplere lidt inden regeringen klipper min gaslinie.
 
Varmepumperiet ApS
Hej,
Hvis jeg var dig ville jeg droppe mit gasfyr, og så have en varmepumpe luft-vand til at drive det hele.
Privatkunder, med varmepumpe som hovedvarmekilde til opvarmning af helårsboligen, kan få en reduktion i elafgiften for det forbrug, der ligger over 4.000 kWh pr. år. Reduktionen i el- afgiften er 0,52 kr. pr. kWh. Det bliver hurtigt 3.000-4.000 kr. yderligere i besparelse.
Varmepumperiet ApS
Flere års erfaring med luft vand varmepumper.
Blev sommeren 2013 aut. vvs installatør, vi ligger i hovedstadsområdet.
Gi et kald og få tilbud på anlæg samt rådgivning.51839753
 
allankj1
Ja men du skal lige regne med en investering på 80-90.000 plus det tab der har været på det nye gasfyr. Plus eventuelle renter på lån af investeringen. Så måske tilbagebetalingstiden bliver en lige ved første øjekast.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,325,885 Unikke besøg
XHTML CSS