HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Sanyo CO2 9kw har højt standbyforbrug
zwap
Jeg har i sommeren 2009 anskaffet mig en Sanyo CO2 9kW luft/vand varmepumpe.

Systemet kører i og for sig helt fint dog med et alt for højt standbyforbrug på udedelen.

Jeg har målt at hver fase bruger omtrent 320W hver i standby. Med standby mener jeg når udedelen er tændt, men hverken kompressor eller propeller kører = ingen aktivitet i udedelen.

Jeg har talt med kølefirmaet der solgte og opsatte systemet samt en ekspert fra importøren.
Ingen af ovennævnte kan forklare mig hvorfor udedelen har så højt et standby forbrug.

Omregnet til kroner giver det ca. 1500 kr om måneden i standby forbrug.

Så meget for den grønne løsning og besparelse ift. olie/gas!!!

Jeg har imidlertid slukket for udedelen i el-tavlen og sat indedelen til at køre uden varmepumpe (udelukkende på el-stave).

Det nedbringer standbyforbruget (når el-stavene ikke kører) til ca. 30W.

Jeg har talt med et andet kølemontørfirma der oplyste at de Sanyo CO2 de har opsat IKKE har et højt standbyforbrug.

En kollega har fået monteret nøjagtigt samme anlæg som mig og har nøjagtigt samme problem.

Er der nogen der kender til dette problem og evt. har afhjulpet det.
 
hamselv
Det er jo næsten en kW i kontinuert forbrug?!??!? At det er ligeligt fordelt på faserne forekommer ret mærkeligt. Min første indskydelse var krumtaphusvarme der var frygtelig forkert justeret, men det bør være langt mindre og kun en fase. Menæhhh hvor er det svære?? Et ampere-meter/effektmåler må på få minutter kunne afgøre hvad det er der trækker effekt. 1 kW i sådan en bette kasse vil medføre temmelig meget varme.

Hvis ikke du selv kan måle det, bør ethvert ansvarligt kølefirma kunne! Ligeved 1,5 Amp er da til at detektere.
 
hamselv
Vi har en montør der har en af de små Co2'ere. Skal lige høre ham imorgen om han har et vink.
 
hamselv
3 x320Watt forbrug har vi intet bud på. Har ikke lige fundet diagrammer.
 
zwap
Jeg fandt en teknisk manual etc. her :
http://www.kcc.se/products.php?cid=26&pid=23

Der er el-diagrammer på side 29-31.
 
hamselv
Har fundet et norsk datablad. Og umiddelbart findes ingen strømforbrugende ting udover kompressorer og ventilatorer. Ikke engang krumtaphusvarme ser det ud til den har.

Hvordan konstaterer du 320W forbrug pr fase?
 
zwap
Jeg har målt hver fase med en strømtang samt har følgende kørende hele tiden på alle 3 faser til både indedel og udedel:
http://www.theowl.com/products/intuitionlc.php
 
hamselv
hmmm, hvis du har et amperemeter, er det jo bare at checke ledningerne i udedelen og så finde ud af hvad der trækker. Og 3 x 320W vil jo da genere ligeså meget varme som en elradiator, så det må klart være til at finde.
 
zwap
Jeg er ikke meget for at skille udedelen ad, men har dog har det lille eksterne dæksel af for at måle med tangamperemeteret direkte på terminalerne til udedelen for at sikre at strømforbruget var udedelen.

Hvis du kender nogen i nærheden af Københavnstrup, der er villige til at lave en "analyse" må du gerne sige til.
 
hamselv
Min gode ven Øllegaard er også elektriker. Han ville være mit bud på de kanter.
 
hvac-jan
Hej
Ring til Ib. Fra Ahlsell 86784299
Panaconic 6kw monobiok 110m2 med gulvvarme.
Luft/vand
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,322,050 Unikke besøg
XHTML CSS