HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Installering af ude enhed
Beta
Hej er der nogen der har erfaring med installering af udeenheder i et aflukke lade kompleks eller lign. der bliver temperaturen jo ikke under 0 grader selvom det fryser udenfor.

Jeg tænker på det for at jeg har en lade der er placeret lige ud bagved mit bryggers hvor indedelen allevel skal stå.

Der er masser af plads til alle sider så jeg tror ikke at det ville blive et problem, måsker der er nogle love på dette område der forhindre det?
 
hamselv
Ja duer ikke. Udendørs betyder UDENDØRS.
 
Beta
Okay, er der en speciel grund til dette?
 
hamselv
Regn rumfanget ud. Regn lidt. En almindelig gennemsnitsudedel har måske 3000 m3/h forbi ventilatoren. Hvor hurtigt tror du der går inden rummet er kølet ned. Afkastluften vil være at betragte som fuldmættet = fare for fugtskader. Dvs ingen gevinst, kun gener og ulemper.

Udendørs betyder udendørs. En varmepumpe skaber ikke varme. Den flytter varme.
 
Beta
Ja det kan jeg sagtens se ideen i.

Grunden til at jeg undrer mig var, at jeg havde set viessmann har en, vitocal 300-A, som åbentbart har lavet så den sagtens kan stå inde, og så var det lige at jeg tænkte på hvor forskellen i virkelighede kan være.
 
Beta
Der er forresten også en video med en installation af en vitocal 201 hvor de nistallere den i oget der ligner et bryggers inde ved siden af indedelen.
 
hamselv
Læs montagevejledningen, og se at der skal to riste på størrelse med vinduer mod det fri.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,228,316 Unikke besøg
XHTML CSS