HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Gør det selv VP?
Duranie
Hej alle.
Jeg har fået et par tilbud fra firmaer som begge skal have over 100.000 for et komplet anlæg inkl. vandvarmer. Det er jo ganske mange penge, men så så jeg lige at vvs-eksperten.dk reklamerer med gør det selv installation af L/V pumpe til en yderst attraktiv pris 19.990,- godt nok uden vandbeholder og buffer, men en hurtig søgning på deres side viser at man kan gøre dette for under 35.000,-!
MEN... er det realistisk for en ikke fagmand som mig? Og hvad er det man lige skal være opmærksom på ellers?

Og til sidst... Er det i det hele taget en god idé? :-)

Håber på lidt godt input.
 
kla
Nu kommer vi igen ind i en dum debat om kvalitet, service, hvilke komponenter som er med og ikke med og meget andet.

du skal selvfølgelig være opmærksom på om du reelt kan montere varmpumpen.

jeg sammengligner altid med biler hvilket giver et godt billede.

hvis du køber en ny bil, hvilke forventninger har du til det og hvor meget ville du selv lave for at få den billigere. ville du selv montere gearkasse, træktøj, elkomponenter, male bilen m.m for at spare 30-40 % og så ikke vide om det som du lige har købt, monteret og svedt over er den kvalitet som du ønsker af din bil.

det kan jo godt være at den indfrier dine forventninger, eller måske ????
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
Duranie
Beklager du synes mit indlæg er dumt, men jeg ved ikke en hat om montering af luft/vand-anlæg og derfor spørger jeg: Er det noget den alm. mand kan gøre???

For nej, jeg ville heller aldrig selv samle en bil hvis jeg fik leveret den i 100 dele.
Men er det det man gør med sådan et tilbud som VVS-eksperten gør??? For i så fald så nej tak, så er et ikke den vej jeg vil gå.
 
kla
Synes ikke dit indlæg er dumt, og selvfølgelig kan man læse sig til meget, men der er også meget som kan gå galt, rørstørrelser, sikkerhedsudstyr el indkobling

El tilslutninger samt brugsvandstilslutninger skal under alle omstændigheder laves af en med autoitation så elmand og VVS mand skal du bruge.
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,228,147 Unikke besøg
XHTML CSS