HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
applianceAAC 12SCH-PTC
ottobh
Hej med jer, jeg har fundet et tilbud på den ovennævnte varmepumpe 3999 kr. i XL-byg, er det et godt køb ?
 
kla
Debatten om billige kontra dyre varmepumper er at finde andetsteds i forummet, her er lidt oplysninger om applianceAAC 12SCH-PTC

Indstilling mellem 17-30 grader med trinløs blæsehastighed

Splitanlæg: Ja

Energiklasse: A

PTC-varme >-15°: Ja

On / Off kompressor

Tilkoblingsslange længde: 5m

Køleeffekt ( BTU ) 12000

Køleeffekt ( KW ) 3,5

Varmeeffekt ( BTU ) 14000

Varmeeffekt ( KW ) 4,4

Anbefalet arbejdsområde ( m² ) < 75

EER-Værdi 3,22

COP-værdi 3,66

Elek betjenningspanel: Ja

Fjernbetjenning: Ja

CFC-frit kølemiddel: Ja

Kølemiddel ( type ) R410a

Grader Celsius ( indstillinger ) 17-30

Affugtningskapacitet ved 30 grader c / 80% luftfugtighed

( liter pr. døgn ) 28,8

Timer: Ja

Vaskbart prefilter: Ja

Netspænding: 230V

Effekt ( w ) 1090

Støjniveau ( db ) 39

Luftgennemstrømning ( m³ pr. time ) 680

Optagnet neteffekt ved køling ( W / A ) 1090

Varmepumpe: Ja

Koldluft blæserfunktion: Ja

Antal blæserhastigheder: trinløs

Vægt ( kg ) 12 / 45

Dimensioner i cm.

Indendørsenhed ( L+H+B ) 81,5 x 28 x 21,5

Udendørsenhed ( L+H+B ) 78 x 54 x 25

Bemærk følgende kompressor on/of ikke Inverter
lydniveau 39 DB

Samligning IVT COP 5,1 med applianceAAC 12SCH-PTC COP 3,66 med et opvarmet areal på 75 m2 med et elbehov på 7500 kWh

købspris applianceAAC 12SCH-PTC 3999,- + montage ca 3500 ialt ca7.499 kr opvarmningspris kr/år =2.049 kWh*1,6= 3278 kr/år

Købspris IVT 22500 inkl montage opvarmningspris kr/år 1470 kWh =2352 kr/år difference 925 kr

Difference købspris = 15001 indtjent på 16 år

om det er et godt køb med de tekniske data som er beskrevet ??? det er jo op til den enkelte at vurdere, gå XLbyg på klingen vedr. reservedele hvis du er uheldig, de fleste "billig" varmepumper kan man ikke skaffe reservedele til hvis der sker noget med dem.

Den er desværre ikke på positivlisten, godkendelsene er ikke tilgængelige fabrikationslandet er ikke til at finde, det "lugter" lidt af kina, ligner faktisk Nordic Air lidt.

De tekniske data fortæller heller ikke om den er god til afrimning den hedder ACC som står for air conditioner, den er højst tænkelig lavet om med varmetråden i bunden af VP.

kla
 
Admin
Hej ottobh


Jeg vil give kla ret, gå efter en varmepumpe der er lavet til vores klima.

Jeg ved pris forskellen kan syntes stor, Men det kommer tilbage i fornøjelsen i at have en varmepumpe der er til vores forhold.

Modellen Hedder - PTC Dette er et varmekabel der ligger i bunden for at holde den is-fri

Dette koster en del energi da det kører konstant under en hvis temeratur
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
HenrikJeppesen
Har tilfældigvis sat et appliance anlæg op. Det kan ikke anbefales! Arbejder til dagligt med kvalitets anlæg DAIKIN, da jeg fik det anlæg i hånden. Føles det meget skrøbligt.! og alt for dårlig kvalitet.! Det er billigt, og det er der en grund til! Får kun problemer med det til vinter! men hensyn til afrimning. Gi hellere 2000 mere og få et kvalitetsanlæg, så slipper du får ubehaglige overraskelser til vinter.!

Hilsen
Henrik
 
SRT
Hej Henrik
Monterer til daglig både daikin og de billige pumper. og må sige der er stor forskel. Men hvorhenne får du en 4,4 kW pumpe fra daikin til under 6000,00 inkl moms bare nysgerrig, der er i alle appliance og zibro´s inverter modeller ordentlig afrimning. Og on off'erne afrimer med interval på 45 min. Og det må siges at efter 5 år i DK samt 10 år i europa så er der nok ikke de store overraskelser. alt i alt en god billig pumpe. Ved godt der er bedre produkter, men prisen er nu engang ikke til at overse.
 
pld
Hej !

Jeg har selv en AAC-iNV Design 14000A-PTC fra Appliance. Et fremragende anlæg, som jeg har været særdeles godt tilfreds med. Det kostede 3895 hos HN. Kan kun anbefale det.
Venlig hilsen pld

AAC INVDESIGN 14000A-PCT ( APPLIANCE )
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,237,968 Unikke besøg
XHTML CSS