HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Vølund fighter 2025 6W
Joffer
For godt 1 år og 4 måneder siden, investerede vi et Vølund varme anlæg i forbindelse med et ny opført hus. Lige siden vi er flyttet ind har vi været utilfreds med varmen i huset især stuen som ikke kan varmes op selvom vi skruer op for anlægget. Vi har en varmepumpe F2025 6W samt en inderdel VVM300. Det skal dog lige siges at problemet ikke kun er der når der er frost, men også hvis temperaturen udenfor er omkring +5-6 grader.



Vi har indtryk af at varmepumpen ikke kan holde eller opnå den ønskede fremløbstemperatur, for den aktuelle fremløbstemperatur er altid meget lav ”ca. 8-12 grader lavere i forhold til den beregnede fremløbstemperatur, selv om vi skruer højt op på drejeknappen varme kurve. Hvis den dog når tæt på den beregnede fremløbstemperatur så er meget kortvarigt da den igen falder meget hurtig ned.

Varmepumpen kører konstant, går varmen tabt et eller andet sted, evt. i jordledningerne? eller hvad er der galt.
 
allankj1
Nu skriver du ikke hvor stort huset er men der kunne jo være tale om at pumpen er for lille til huset. I så fald vil den jo kører hele tiden for at nå det beregnet fremløb. Hvad har det forbrug været til pumpen alene i løbet af det seneste år og 4 måneder ?
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
kla
Kontakt Vølund og få dem til at kikke på varmepumpen i stedet for at gætte på om der er noget galt. De kan med det samme vurdere om der er noget galt. og hjælper dig helt sikkert videre.
Karsten Larsen.


www.tjorneholm.dk
 
Joffer
Hej igen.

Mit hus er et nyt opført lavenergihus klasse A på 130 m3, der er desværre ikke opsat en bimåler til varmepumpen, men jeg kan aflæse antal timer den har kørt. Min pumpe har kørt ca 4600 timer, min nabo som har samme anlæg samt hus i samme størrelse, der har hans pumpe kun kørt i 2600 timer i samme periode. Min husstand er på 2 voksne 2 børn, min nabo 3 voksne 2 teenagebørn, og min nabos pumpe høres sjælden køre.

Jeg har også en buffertank på 40 L, hvad gør denne? Rørene til denne er stort set altid kolde, hvorimod naboens er varme.

Vølund er kontaktet, som i første omgang har henvist til vvs firmaet der har opsat det, jeg venter nu deres udkast.Smile

På forhånd tak
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 13

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,341,573 Unikke besøg
XHTML CSS