HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Bosch EHP 9 AW eller DVI LC9DC ?
tkr
Savner lidt uvildig assistance. Er ved at udskifte oliefyret med en varmepumpe, jeg havde næsten valgt en Bosch EHP 9 AW men fandt så ud af at der er rigeligt langt imellem inde og udedel (20 meter).
Jeg overvejer derfor at installere en helt anden type, eksempeltvis en DVI LC9DC, denne model kan have op til 30 meter imellem inde og udedel, desuden fylder den meget mindre så den vil i praksis kunne installeres nogle få meter fra indedelen.
Firmaet jeg oprindeligt havde entreret med mente at Boschen var et langt bedre produkt, men er det bare sælgersnak eller er der noget om det?
Og hvad med støj, er der andre alternativer hvor udedelen er meget støjsvag? Jeg har lidt svært ved at få 10 meter til nærmeste nabo så det er heller ikke helt ligegyldigt...

Er der nogle her på forummet der har en af de nævnte løsninger kunne det da også være interessant at høre hvad i har måttet betale for anlægget.
 
hamselv
Nu bør du nok istedet kigge på de nyere modeller. EHP AW svarer til vores gamle Air, der i vores regi er udgået, og erstattet af Premiumline A10 plus. Den er lige pludselig meget sjovere, med A-pumper, ultralownoise osv osv. Kommer lige fra en opstart af een, og de er de til dato mest lydsvage jeg har hørt. To skridt væk og den er uhørlig. Afstanden mellem ude/indedel kan du i nogen grad fixe vha større fjernvarmeledning. Men tabsfri bliver det jo ikke.

Vi har tidligere på OPTIMA 1400 (forgængeren til søstervarmepumpen til EHP AW), anvendt temmelig lang rørledning - fuldkommen uden bøvl. Det er spørgsmål om hvilken dimension rør der anvendes.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,201 Unikke besøg
XHTML CSS