HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
LG Therma V kører næsten konstant.
Birger
Hej !

Som uerfaren bruger af vp ville jeg være glad for lidt hjælp. Efter at have konstateret at vpén kørte næsten uden afbrydelser kontaktede jeg installatøren, som kom, og kikkede lidt på det, hvorefter han sagde, at det var helt normalt. Men er det nu også det ? Det er indedelen det drejer sig om. Hvis det virkelig forholder sig som instl. sagde, er det så ikke en stor belastning for kompressoren ?

m.v.h. Birger

ps.nogen der ved hvorfor man ikke kan besvare mine indlæg privat ?
 
Birger
Undskyld, indlægget smuttede ind det forkerte sted. Det drejer sig om LG luft til vand og fejlen er rettet, men hvordan sletter man et fejlplaceret indlæg ?

m.v.h. Birger
 
Leo_Jensen
Dvs din indedel kører ikke mere uafbrudt ??

Nå, jeg vil nu have lov til at svare alligevel... Wink

Der er meget få mekaniske komponenter i din indedel, nemlig blot en varmeveksler og en cirkulationspumpe. Mit gæt er at det er pumpen du hører, min er i hvert fald ikke lydløs. Herunder principdiagram for vidunderet... Smile

i52.tinypic.com/23lz4pl.jpg
 
Birger
Hej Leo !

Tak for dit svar, og joh, min indedel kører fortsat men, som du siger, det er vel bare pumpen jeg kan høre Frown

Som sagt; min viden om vp er sparsom, meget sparsom. Men så er det jo godt at der findes mennesker som dig, som er villig til at lære fra sig. Tak for det.

Ellers er alt vel her, pumpen kører som den skal, er både effektiv og økonomisk.

m.v.h. Birger
 
vic
Hej Birger

Hvis du har høstet nogle erfaringer med dit LG Therma V så er jeg interesseret.
F.eks. om konstaterede COP-værdier.
Jeg kan oplyse, at din cirkulationpumpe kun kører konstant når kompressoren er aktiv. På de øvrige tidspunkter hviler den 1/3 af tiden. Kan vist også stilles til 1/2 del af tiden.
Hvis dit anlæg er som mit, så er det født med en F-pumpe, der ikke er lovlig.
Du kan se hvorfor, hvis du læser mit indlæg, bl.a. om dette emne.

mvh vic
 
hamselv
Vic læs lige http://www.ens.dk/DA-DK/FORBRUGOGBESPARELSER/APPARATEROGPRODUKTER/ECODESIGN/CIRKULATIONSPUMPER/Sider/Forside.aspx inden du døber nogen til lovbrydere.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 13

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,341,321 Unikke besøg
XHTML CSS