HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Er et Vanvex anlæg velegnet til dette formål?
ziphnor
Vi har gang i en renovering hvor i der som en del af entreprisen indgik et varmegenvindingsanlæg på loftet til at ventilere stuen og første sal, samt et mindre (uspecificeret) varmegenvindings anlæg til kælderen.

Huset har også et solvarme anlæg hvor selve panelet lader til at være okay, men styringen er gået i stykker. Derudover har vi opdaget at varmtvandsbeholderen er gået i stykker.

I den forbindelse har vores VVS'er tilbudt os et Vanvex anlæg (med en mindre kosmetisk transportskade) istedet for varmegenvindings anlægget. Ideen skulle være at ordne varmtvandsbeholderen og solvarmen med et enkelt anlæg.

Det der bare er uklart for mig er hvad dette betyder for indeklimaet i kælderen (som jeg gerne vil have varmt og tørt). Når man læser på Genvex hjemmeside virker det som om Vanvex anlægget vil udvinde varmen fra både inde og ude luften. Vil det ikke bare gøre det koldere i kælderen?

Jeg kan se at der står at anlægget tilsluttes til centralvarmen, hvordan fungerer det? Producerer varmepumpen også varmt vand til radiatorne?

Det skal hertil siges at der er radiatorer i kælderen, men jeg går ikke udfra at det er særlig smart at udvinde varmen i luften, overføre den til vandet, og derefter bruge vandet til at varme luften op igen?

Jeg håber der er nogen der lige kan forklare det for mig, så jeg bedre kan kommunikere med min VVS'er uden at virke som en idiot

Det skal siges at vi først blev tilbudt et lettere brugt Genvex Combi anlæg (som umiddelbart gav langt bedre mening), men det er for højt til at være i kælderen.

PS: Vi får lige nu varme via et nyere naturgasfyr.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,198 Unikke besøg
XHTML CSS