HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Anlægstryk - Vaillant 81/2 VWS
Lars_Kold
Mit jordvarmeanlæg er installeret i september 2009 og kører for såvidt OK. Det eneste "problem" jeg har, er at anlægstrykket falder lige så langsomt. Jeg har siden 2009 genoprettet trykker flere gange med min egen trykpumpe. Selv om trykket hele tiden falder en lille smule kan jeg på min gennemsigtige ekspansionsbeholder se at der ikke forsvinder vædske på anlægget. Min pumpe er en Vaillant 81/2 VWS. Jeg kører anlægstrykket op på ca. 1,5 og efter nogle uger er trykket faldet til eks. 0.7 bar. Smeden har skiftet pakning i overtryksventilen.
400 meter slange i våd jord og 50 meter slange ud og ind fra pumpen til manifold. Hus 200m2 ældre landhus med udnyttet 1. sal m/300mm isolering. 50% gulvarme og 50% radiatorer. Pumpe: Vaillant 81/2 VWS med 150 liter buffertank. Anlægget er kombineret med velux solfangere (7,4m2) og 250 liter varmtvandtank
 
hamselv
Hvis ellers det er skyllet ordentligt, således der med sikkerhed ingen luft er, så er det utæt. Almindeligvis vil man koncentrere sig om samlinger. Dvs brønden eller i/ved varmepumpen.

Ved tvivlstilfælde, skyl anlægget grundigt, så luft ikke er en mulighed. Pump den op til 4 - 4,5 bar (afprop sikkerhedsarmaturet imens). Hvis ellers dine slanger er godkendt til dette, så videre til 5 eller 6 bar. Så plejer utætheder at vise sige.

Er det spritbrine er det normalt nemt at lugte. Er det glykol, fedter det og er derfor også nogenlunde til at finde.

Men findes det skal det. Det har kommunen uden tvivl krævet i din tilladelse.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,333,595 Unikke besøg
XHTML CSS