HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
LG Therma V og gulvvarme
SVP03
Hej, er ved at bygge nyt hus med lavt energiforbrug.
Huset har kælder på 150 kvm hvor de 55 kvm er med vinduer.
Stue er med 150 kvm og 35 kvm gsrage.
Der er gulvvarme i alle 335 kvm. Danfos med gulvoverfladeføler i 17 kredse.
Varmepumpen er er LG therme V 12 kw, jeg har valgt 300 l varmtvandsbeholder og en lille buffer til gulvvarmen.
Har købt solfanger fra velux til brugsvandet.

Har et rimeligt stort sommerhus på 220 kvm med mange store vinduespartier, der bliver opvarmet med gulvvarme også. Der har jeg en 12 kw også, ikke LG, den kan lige trække temperaturen op når jeg sender en sms 48 timer i forvejen. Så er godt klar over at en 12kw kun afgiver ca 7-8 kw ved minus 7 grader i praksis.

Så i det nye hus mener jeg ikke jeg får problemer da varmetabet er 20 % lavere selvom det er 100 kvm større.

Har også monteret et fuldt ventilationsanlæg.

Men fyr bare løs med forslag eller fobedringer inden installation.
 
allankj1
Fåes den ikke i en større model? Idet du har gulvvarme får du lange driftstider og derfor ville en større model ikke betyde det store. Tilgengæld ville en 15 kw måske yder 10-11 kw ved minus 7-8 grader, og dermed er du bedre dækket ind i tilfælde af meget kold vinter. Merprisen er nok minimal og merprisen kan hurtig dækkes ind hvis du så kan spare lidt driftstider på el-patronen den koldeste december nat.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
SVP03
Det vil jeg da lige tjekke, fik beregnet at en 9 kw kunne gå, men gik op på 12, da den har den bedste COP faktor på energistyrelsens hjemmeside.

http://www.therma-v.dk/?pid=33&sub=30

Varmetaber er på 4200 W med garage.

Kan se at den yder lige over 11 kw ved -7 grader og COP på 3. Om det så helt passer er en anden ting.
Redigeret af SVP03 d. 31-05-2011 22:03
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,290 Unikke besøg
XHTML CSS