HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Erfaringer med LG?
Villadsen
Man kan desværre ikke søge på "LG" da der skal være mindst 3 bogstaver i søge ordet, men jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med luft/luft varmepumper fra LG. Jeg overvejer at installere en til at "støttevarme" med specielt i forår og efterårs månederne hvor jeg synes at det er overkill at køre med fjernvarmen tændt. Jeg har selv gode erfaringer med LG inden for TV og mobiltelefoner, men kan de lave varmepumper?. Det er specielt Art Cool modellerne jeg kigger på.
 
hamselv
Den er flot.

Desværre støjer den en del mere end konkurrenterne. Udedelen kommer ret hutig til at se brugt ud. Min gamle nu afgåede montør siger:

Flotteste produkt - men han vil ikke selv have den.

Hans favoritter: Panasonic danmarkspumpen er mest støjsvage, IVT er den der kører bedst i minus meget meget koldt og har bedste filter (manden har selv en Sharp, en IVT og en Panasonic, og har sat et utal af pumper op og serviceret endnu flere) . Deriblandt flere LG'er. En enkelt af dem en parallelimport. Denne måtte have nyt print for at kunne køre om vinteren.
Redigeret af hamselv d. 28-05-2011 15:57
 
Joachim Gyldner
LG laver gode luft/luft varmepumper, ingen tvivl om det!
Jeg har personligt ikke selv haft problemer med disse, tros flere hårde vinter med mange drift timer.
Om de er flotte må være smag og behag, men der er i vært fald gjort noget ud af dem!

Men du skal se dig for, da der bliver parallel importeret mange koreanske fabrikanter og de klare sig dårligt i den danske vinter!

Kan oplyse dig om et støjniveau på 45db på ude del (n9 og N12) og 20db på inderdel (Art cool)
Redigeret af Joachim Gyldner d. 26-05-2011 23:16
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
hamselv
Datablade er taknemmelige.....

Netop Art Cool fik en af vore gutter en af. Kunden havde forlangt den nedpillet og den blev solgt for en slik. Nogle af parallelimport'erne har væsentlige problemer med drift i frostvejr. Dette kan dog afhjælpes med et par nye printkort fra Claus.
 
hamselv
LG (nogle af de parallelle) er dog ikke alene om afrimningsproblemer i frostvejr. Flere Panasonic (ikke danmarkspumpen) har været plaget af syg programmering. Hos Danmarkspumpen måtte man også indføre elkabel i bundbakken, efter de seneste to vintre, da skidtet ellers fik problemer med opfrysning nedefra.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,257,877 Unikke besøg
XHTML CSS