HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Gastech - mangler varmt brugsvand
neder7
Hej.....
Er der nogle der har en VP som min fra Gastech......
Eller kan hjælpe.

Problem : Når den kører, laver den normalt kun vv op til 45 g ( ønsket er 50 til brugsvand)...de første mange starter. Efter ca 1-2 timer, laver den så vv til brugsvand. Altså bruger den mange starter til det.Den burde da bare komme igang...
Selv når man har været i bad, eller er i bad, laver den tit kun vand til 45 g...som om der kun er et behov til vores gulv og radiator. Dette betyder jo, at vi ikke har vv nok !

Jeg har et regneark med forbrug kwh, starter og drift fra 1 sep - d.d, som Gastech har fået. Det viser de rigtige mage starter ( melle 40-46 dagligt okt,nov,dec,jan,feb,mar )

De har nu skiftet en e-prop 2 gange og nu siger de sku, at jeg skal koble el-patronen ind !!!!!!!!!!!!!

Dette har jeg gjort en uge og det virkede...vv 53 g efeter kort tid

1 time efter jeg slog den fra, var vv igen kun 48 g....men det værste er, at VP nu pga det varme vejr "kun" har en drift på ca 1, 5 time i døgnet, hvilket gør, at den kun har vv til bad 1 gang i døgnet.De mange starter den har derefter laver den nærmest intet( 45 g ), og vv bliver ikke varmere end det jeg efter badet efterlod den på..feks 43 g - og så måske som idag tog det 10 timer før der var vv igen.

KAN DET PASSE ?????

Forslag ?
Og hvad gør jeg lige ....jeg ringer naturligvis igen til Gastech, men hvad faen gør jeg lige........

Tak
Michael....en ellers glad kunde, men med sur mund lige nu
Gastech gør ik rigtig noget..................ud over det med el-patronen
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
allankj1
Defekt trevejsventil måske eller defekt føler.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
no100
Har læst brochuremateriale, Som jeg læser det er det de 40c og så resten på el. patron.

”Frisk varmt brugsvand
CTC EcoHeat er konstrueret til at give
de bedste forudsætninger for varmt
brugsvand, der er frit for legionellabakterier.
Det varme brugsvand produceres
i en totrins gennemstrømsveksler, som
forhindrer stillestående varmt vand. Ved
behov for ekstra varmt vand aktiveres
elpatronen, så den ønskede mængde
altid er til rådighed.”
• ”Varmtvandsydelse: 12 liter pr. minut á 40°C (se note 3)
3) Gældende for de første 100 liter uden brug af elpatron, samt for de første 365 liter ved brug af elpatron.”


Hilsen no100.
2. sydhavsøerne 13kw scotte fra NBE. jordvarmelager med energifanger 24m2
hus 150m2 radiatorer varmetab 80 v.m2Smile
1. hovedstaden 8 kw jv fra NBE med 40m2 hjemmebygget energifanger
Hus 130 m2. radiatorer, loft 200mm. Vægge100mm. Vinduer termo.
 
neder7
No100 :

Jo, men problemet er 3 ting.
1 - end ikke 100 L er "varmt nok" uden el
2 -Gastech siger selv, den bør lave 8 L i min UDEN problem og uden el-patron( sælger udtagelse ved køb )
3 - Det værste er, at den ikke laver nyt vv når man er færdig...bla tog det 10 timer en dag før den lavede vv uden brug af el-patron..........Gastech er heller ikke selv tilfreds ,-)


Gastech kommer igen en dag og håber at finde problemet.
Jeg har søgt info herinde for at stå stærkere/merevidende inde de kommer igen
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
neder7
Gastech kommer imorgen...spændende hvad de finder ud af....for brugsvand uden el-patron burde jo være muligt !
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
allankj1
Får vi ikke en opdatering omkring besøget fra Gastech?
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
neder7
Gastech mener at der er for lidt udskiftning/forbrug ud i systemet....luksus problem måske. De mener at det er et "sommer" problem, idet der er for lidt forbrug i tanken, for vandet er 50 g i bunden og 40 i toppen, hvor det burde være omvendt. Skulle skyldes for lille aftræk til radiator og gulve. Disse står som i vinters, men udetemperaturen gør jo at de "står stille" Dog er der varme på wc, bad..

Der er nu lavet vv cyklus, alså ekstra vv i tidsrum kl 5-8 samt 16-19, UDEN EL-PATRON !, så må vi se om det virker.
Desuden er vp temp nu skruet lidt op, så vandet generelt er lidt varmere.
Alt dette burde bevirke...færre starter og samme forbrug...

Nu må jeg se, for da det var koldt ude ( stor udskiftning ) havde vi ingen prblemer. Så jeg vender tilbage om ca 2 uger med statusrapport.

Allan : Følerne var ok - blev dog skiftet !
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
neder7
Har nu skerevet forbrug ned hver dag i 1 år. Fra 13 Aug 2010 - 13 Aug 2011 er mit forbrug: 8168 kwh på bimålerne tilkoblet Jordvarmen.

Det er jeg meget tilfreds med når jeg tænker på alt det lorte vejer vi har haft og at jeg ikke har lukket ned for noget selv i sommervarmen. Det styre udetemp jo selv.
Ctc (Gastech) Ecoheat 12. Hus fra 1907, 250 M2 i 2 plan, heraf 80 M2 med gulvarme resten nye store radiator fra 2010. 300 mm iso på loft, 125 mm iso i vægge ( 50 cm tykke) 600 meter slange i lerjord ( sommer 2010)
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,354,116 Unikke besøg
XHTML CSS