HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
DVI QUEEN LV9DC
Kennet
Jeg har lige fået installeret en ny varmepumpe luft/vand fra DVI, Alentek fra Juelsminde har installeret det og har lavet et pænt stykke arbejde, trods det at gammel tung Hs combi kedel skulle op af vores vinkel kældertrappe og varmepumpe (Ca 270kg) ned af samme trappe.
Efter installering har de rengjordt pænt efter sig.
Efter første øjekast kan jeg kun varmt anbefale denne type varmepumpe, med enkel dansk styring. Smile
 
sasser
Hej Kennet. Hvordan går det med din Queen lv9dc.Overvejer nemlig samme model. Hilsen Sasser
 
Kim L
Hej

Jeg har en Queen LV9DC som har kørt et år nu. Jeg er ganske godt tilfreds efter det første års drift.. Der har været et enkelt driftsstop. Jeg ringede til DVI om morgenen og da jeg kom hjem fra arbejde havde de været og udbedret fejlen. Så superservice fra dem den ene gang jeg har haft brug for det.

jeg har ikke sparet penge ved at skifte til varmepumpen da jeg i før fyrede med træpiller, men min vurdering er at det heller ikke er blevet dyrere at varme huset op. Jeg har en separat elmåler på pumpen og kan derfor måle hvor meget pumpen alene bruger.

I sommerperioden hvor rumopvarmningen er slået fra bruger den mellem 2 og 3 kilowatttimer pr døgn til at lave vamt vand.

Så jeg kan godt anbefale denne varmepumpe.

vh

Kim
185kvm hus fra 1930, 300mm på loftet, hulmursisoleret, gulv/2006, varme i bad, baggang, køkken og stue, radiatorer i resten af huset. DVI Queen LV9DC luft/vand
 
Kennet
Mit anlæg har nu kørt fejlfrit hele sommeren, man savner næsten at skulle kigge til pillefyret. Men dejligt ikke at skulle fylde træpiller på mere. Smile
DVI QUEEN LV9DC (Luft/vand)
Kamstup energimåler
Hus 174 kvm
Kælder 64 kvm
En del gulvvarme
Isoleringsgrad 49 W pr. m2 (varmetaCool
Gamle termoruder
Isolering : Loft 100mm+Min. 200mm til sommer
Hulmur 125mm+Bagmur af gasbeton
Fremløbs temp 37 grader
Inde temp 23,8 grader
Hus årgang 1976

Mit forbrug de sidste par måneder i 2012:
November 852kwh
December 994kwh
Januar 1200kwh
Feburar 1219kwh
 
Kim L
Bre rolig, man vænner sig lynhurtigt til at man ikke mere skal bakse med træpillerne :-)
185kvm hus fra 1930, 300mm på loftet, hulmursisoleret, gulv/2006, varme i bad, baggang, køkken og stue, radiatorer i resten af huset. DVI Queen LV9DC luft/vand
 
Kennet
Jeg har ca brugt 642 kwh i oktober, hvor meget har du brugt Kim ??. Jeg har Kamstup energimåler på varmepumpe, Jeg har planer om at isolere ekstre på loftet.
DVI QUEEN LV9DC (Luft/vand)
Kamstup energimåler
Hus 174 kvm
Kælder 64 kvm
En del gulvvarme
Isoleringsgrad 49 W pr. m2 (varmetaCool
Gamle termoruder
Isolering : Loft 100mm+Min. 200mm til sommer
Hulmur 125mm+Bagmur af gasbeton
Fremløbs temp 37 grader
Inde temp 23,8 grader
Hus årgang 1976

Mit forbrug de sidste par måneder i 2012:
November 852kwh
December 994kwh
Januar 1200kwh
Feburar 1219kwh
 
Kim L
Undskyld jeg ikke har set dit spørgsmål før nu. Det er meget længe siden jeg har kigget på heatpump.dk da min pumpe jo bare kører og passer sit arbejde :-)

I oktober brugte jeg 468 kilowatttimer kun til opvarmning og varmt vand. November og december ligger jeg også et godt stykke under det forventede forbrug. Kan ikke lige huske hvor meget og kan ikke hente data på den pc jeg sidder ved lige nu. Januar 2012 lander lige omkring de 1000 kilowatttimer til varmt vand og varme.

Det kan helt klart anbefales at få isoleret sit loft. jeg startede med at få blæst papiruld ind så der ialt er 300 mm på loftet nu.

hvordan ser dine tal ud?

vh

kim
185kvm hus fra 1930, 300mm på loftet, hulmursisoleret, gulv/2006, varme i bad, baggang, køkken og stue, radiatorer i resten af huset. DVI Queen LV9DC luft/vand
 
Kennet
Mit forbrug de sidste par måneder. November 852kwh
December 994kwh
Janurar 1200kwh

Ville gerne hører mere om din nye isolering kan i mærke det i huset, bedre komfort ?
Hvad var der af isolering i forvejen ?
Var dampspærer ok inden oplægning af papiruld, eller er der monteret ny ?
Vil du anbefale papiruld ? Er selv i tvivl om jeg, selv skal ligge rockwool op ell lign.
Jeg er i gang med at få skiftet nogle af de gamle termoruder.


Det eneste lille problem vi har haft med varmepumpen er:
Efter det er blevet koldt kan vi hører lidt resonans i murstens mur fra udedel, som desværre
forplanter sig i hele murens længde.
Udedel hænger på væg og kan kun høres indendøre når den kører på højeste hastighed.
Jeg regner med at den bliver sat ned på et fundament på jorden til foråret, det skulle kunne afhjælpe det, ville jeg mene.
Vi er stadig rigdig godt tilfredse med vores nye anlæg.
DVI QUEEN LV9DC (Luft/vand)
Kamstup energimåler
Hus 174 kvm
Kælder 64 kvm
En del gulvvarme
Isoleringsgrad 49 W pr. m2 (varmetaCool
Gamle termoruder
Isolering : Loft 100mm+Min. 200mm til sommer
Hulmur 125mm+Bagmur af gasbeton
Fremløbs temp 37 grader
Inde temp 23,8 grader
Hus årgang 1976

Mit forbrug de sidste par måneder i 2012:
November 852kwh
December 994kwh
Januar 1200kwh
Feburar 1219kwh
 
Kennet
Her er et link til en god hjemmeside med et energi optimeret hus hvor man kan følge diverse forbrug/parameter. Smile

http://www.flamingohuset.dk/
DVI QUEEN LV9DC (Luft/vand)
Kamstup energimåler
Hus 174 kvm
Kælder 64 kvm
En del gulvvarme
Isoleringsgrad 49 W pr. m2 (varmetaCool
Gamle termoruder
Isolering : Loft 100mm+Min. 200mm til sommer
Hulmur 125mm+Bagmur af gasbeton
Fremløbs temp 37 grader
Inde temp 23,8 grader
Hus årgang 1976

Mit forbrug de sidste par måneder i 2012:
November 852kwh
December 994kwh
Januar 1200kwh
Feburar 1219kwh
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,340,607 Unikke besøg
XHTML CSS