HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Service af luft\vand
komFord
Hej, jeg har lige fået mont. en Vølund Fighter 2025 med en VVM300 og vil til at finde et firma der kan servicere det. Jeg synes at vølund er for dyre med service da jeg har hørt at der ikke er ret meget der skal gøres når sådan en varmepumpe skal serviceres. Er her nogen der har kendskab til et firma der kan lave service på sådan en varmepumpe???
 
Joachim Gyldner
Det kommer jo and på hvor anlægget befinder sig?
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
komFord
Ja det er selvfølgelig rigtigt Wink ... det er i en lille by uden for Horsens der hedder Skjold.
Vølund FIGHTER 2025
Vølund VVM300
 
Joachim Gyldner
Umildbart tror jeg ikke det kan gøres billigere end Vølund selv, uden at gå på kompromi. Set ud fra at Vølund selv må have de bedste erfaringer og kompetencer med deres egne anlæg.

Service er ikke et spørgsmål om pris, men om kvalitet Wink
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
hamselv
Vi bor faktisk ret tæt på, men har ikke tilbundsgående viden om Vølund'erne, og vil altid anbefale at man anvender en kyndig servicetekniker - i dette tilfælde en fra Vølund.

Der er altid nogle tweaks og fiflerier der kan bringe en VP til at køre en anelse bedre. Og man kan kun dårligt gøre sig til ekspert i alle styringer. Vi for vores vedkommende har allerede 4 - 5 stykker vi skal holde rede på. De dækker så til gengæld 3 fabrikater der er på det danske marked.

Så som Joakim siger. Brug en vidende tekniker til det. Om det koster 1200 eller 1600 kr er lidt ligegyldig, idet en dårlig justering eller en fejl kan koste mange gange dette. På service/eftersyn er det en skidt ide at presse prisen (jvf if you pay peanuts, you'll get monkeys).

Bare mit lille indspark.

PS Vi har set værdien af service og ordentlig justering. Et fald i energiforbrug på 30% efter vores første service besøg har vi registreret. Dette afstedkommet af helt gale justeringer på varmepumpen fra start. Ligeledes får (ihvert fald vores) kunder gerne en lille gennemgang, hvor der tilspørges til indstillinger, og gives gode råd.
 
komFord
Det bliver også Vølund jeg vælger som der skal køre service på anlægget... jeg har undersøgt lidt priser på andre og det er sjovt nok i samme prisklasse de er i.
Vølund FIGHTER 2025
Vølund VVM300
 
hamselv
Hvis du dermed antyder noget der ligner kartel-dannelse og regulering af priser tager du fejl. Ikke engang indenfor forhandlernet af den ene eller den anden slags er der fodslag. Hverken om pris eller noget. For vores vedkommende kan vi kun konstatere at kun omhyggelig planlægning af køreture og lidt garantiservice holder røven oppe på varmepumpeservice. Vores priser er valg ud fra skelen til hvad service på oliefyr og gasfyr koster. Derfor har vi lagt os op af disse.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 14

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,333,950 Unikke besøg
XHTML CSS