HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Sanyo SHP-C90GDN eller Vølund fighter 2025-14kW
SEEC
Hej
Jeg skal opvarme et hus fra 1953 med et brutto areal på 177 m2 hvor der ikke er hulmursisolering (det vil dog blive lavet inden næste vinter). Der er et eksisterende radiator anlæg som luft/vand varmepumpen skal kobles til. Der er ikke gulvvarme. Vi er 3 personer.


Vi har fået 2 tilbud hvor det ene estimerer at der skal er brug for 11,5 kW (uden hulmursisoleringen, hvilket så er anbefalet).


Det ene forslag er et SANYO anlæg SHP-C90GDN-SW til ca 105.000 (driftklar, men jeg skal selv fjerne den gamle olie tank) og et det andet er VØLUND fighter 2025-14 kW (driftklar) til 125.000.

Der skulle være et statstilskud som muligvis kan opnås.


Er der nogen som har erfaringer med de to anlæg? Lyder de ikke begge helt rimelige?


MVH
SEEC
 
Franz
Mig bekendt har den danske importør af Sanyo's CO2 pumpe store problemer med et alt for højt el forbrug.Pumpen skulle køre stabilt,men som sagt med stort forbrug. Har selv haft mulighed for at sammenligne.
Et alternativt kunne være en Daikin Altherma HT (hvis du har behov for høj fremløbstemperatur eller har små og få radiatorer )
Mitsubishi Hydrolution A2W 120 200m2 opvarmet med radiatorer. Hulmursisoleret ,300 mm papiruld på loft.
Sanyo SAP-KRV123EHA luft/luft
20 solcellepaneler, Solar Edge SE 6000 inverter
 
kimeinar
Jeg har et Sanyo 9 kw og kæmper en kamp med at få driften til at køre.... Jeg har brugt 20100kw denne vinter.... Noget er galt med installationen og vi ser p.t et el forbrug på 57 kw sidster døgn. taget i betragtning at vi samtidig har solpaneler 7 stk på taget som supplement, så er der kokset noget.
Mit hus er dog på 300 m2 med gulvvarme
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,334,090 Unikke besøg
XHTML CSS