HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Fjernbetjening vejledning
hr
Jeg har en varmepumpe - kan ikke se hvad det er for en type/mærke? Varmepumpen sad i huset da vi købte det. Problemer er, at vejledningen til fjernbetjening/styring af varmepunpen er væk. Jeg har forgæves forsøgt at downloade en manual/vejledning? Har fundet en hjemmeside på engelsk, men linkene virker ikke - dernæst vil jeg helst have vejledningen på dansk.

Remoten/fjernbetjeningen hedder GZ-1002B-E3 - er der nogen der kan hjælpe?
 
hamselv
Formentlig en Hitachi varmepumpe.

Som udgangspunkt:

Brug Heat hvis du vil varme, cool hvis du vil køle. Undlad at anvende auto-mode, dry og hvad du nu end måtte have af modes.

I Heat kunne anbefales setpunkt være 20 - 21°C og i Cool kunne man anbefale 23-24 °C.

Overskrides anlæggets kapacitet - altså den ikke kan følge med, hjælper ekstreme indstilling intet. Dvs hvis ikke man synes den laver nok, hjælper det intet at bede med 30°

Mht ventilatorhastighed er dette en smagssag. Ydelsesmæssigt er den bedst hvis ventilatorfarten sættes i auto. Men komfortmæssigt er det rarest hvis man beder om laveste trin.

Stillingen på air-swing vingen er også optimeret til auto, men om det er rart afhænger af anlæggets placering.

Timer, ur og den slags er til ingen verdens nytte.

Rengør filtret i indedelen hver anden måned. Kabinet kan aftørres med opvredet klud. Udedel holdes ren for blade og skidt.

Få lavet et årlig eftersyn (min hver andet år). Vil du spare sørger du selv for omhyggelig rengøring. Fortæller kølemanden dette, og får lavet eftersynet billigst i regning - på tur.
 
hr
Hej igen

tak for dit svar. Jeg ville ønske at jeg kunne vedhæfte billede af remoten. Øverst oppe ved displayet sidder der 2 hvide og en brun knap.
Den ene hvide knap står der "Swing" den næste hvide knap "Manual" En større brun knap "Operation mode"

Længere nede er der 6 hvide knapper: en on, off, cansel, set, Fan Speed og sleep foruden to trekantede knapper med et symbol der viser graderne - formodentlig til at regulere graderne med? Og så er der en stor brun knap der viser 1/0

Jeg har forsøgt på bedste vis at indstille, men kan simpelthen ikke finde ud af det og jeg ved faktisk ikke hvad jeg gør!!!

HR
 
hamselv
Nemt

Den store røde nederst tv etr tænd og sluk
Termomtrene lige over indstiller temperaturen
De fire rundt omkring"TIME" er noget timer noget
Fan speed stiller hastigheden. Vises vha mølle signaturen ca midt th på display
Swing øverst gætter jeg på for vingen til at kører kontinuelligt.
Manuel lige under tvinger vingen i den position du ønsker
Operation Mode vælger hvad den skal. Så Viser den nok en sol eller et eller andet øverst i display'et
 
Joachim Gyldner
billedeupload.dk/upload/files/2011-03/0be9c211.jpg
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
hr
Super - det er lige nøjagtig den - tak for det, men kan du fortælle mig hvad det er for et mærke på varmepumpen?

Og kan du fortælle mig hvordan jeg får fremskaffet en betjeningsvejledning til remoten - til styring af varmepumpen?

Sidst men ikke mindst, kan du/I fortælle mig om det er muligt at koble varmepumpen til mobilen, så jeg kan styre varmen hjemmefra?

Endnu engang mange tak
 
Joachim Gyldner
Nej desværre, kan ikke finde andet på den..
Kan se at den bliver brugt af flere, bla. Simbio, HEMILTON, Hyundai, Galanz. prøv at søg lidt på de producenter, måske finder du noget..

Om den ligefrem kan styres af et GSM modul, skal du nok ikke regne med. Men hvis den den har automatisk opstart efter strøm svigt, så skulle der være mulighed af at kunne start/stoppe den over mobilen..
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
hr
Rigtig mange tak for hjælpen til jer begge to - nu har jeg da lidt at gå videre med. Hvis blot jeg kan finde ud af mærket på varmepumpen, så kan jeg vel også få afklaret det omkring betjeningsvejledning til remoten.
 
Sydkoel
Alle varmepumper kan styres med GSM modul, da modulet i princippet bare skal oplæres i fjernbetjeningens funktioner. Modulet sætter man så så det kan sende IR koderne til anlægget, dvs GSM modulet skal kunne se varmepumpen !

Kinnans K-modul kan bruges.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,354,004 Unikke besøg
XHTML CSS