HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Panasonic mystik
Torben L
I flere år har min Panasonic TE12DKE kørt perfekt, men pludselig en dag gik den død - den orange timerlampe stod bare og blinkede. Kun ved at trykke på reset knappen på fjernbetjeningen kunne jeg komme i kontakt med den igen. Min varmepumpe teknikker har målt tryk og kølemiddel som er perfekt og kan iøvrigt ikke finde fejlen.
Når jeg tænder for den i dag, kører udedelen op i omdrejninger og der kommer lidt varme i inderdelen i max to minutter hvorefter blæseren i inderdelen slukker. Der kommer ikke liv i den igen og efter et par timer begynder den orange timerlampe at blinke. Derefter er der kun én vej, nemlig reset knappen.
Enkelte gange lykkes det imidlertid at få gang i den og den kørere så nogle få timer, hvorefter den atter går død. Jeg har netop kunnet udlæse fejl F11.
Er der mon nogle der kan tyde disse symptomer..?
 
hamselv
F11 = 4 vejsventil

Varmepumpetekniker der ikke har fejlkoderne til de varmepumper han servicerer??!!!??
 
Torben L
Tak for Dit svar - retfærdigvis skal det nævnes at min teknikker også formodede at det var 4 vejs ventilen, men han arbejder normalt med andre fabrikater. Nå, men så han skal jo bare i gang. Er det en større operation?
 
hamselv
Mnnntjaaaeee

Faktisk kan du i nogle tilfælde give den en gang motion med en snydespole. Men når problemet kommer her sidst på sæsonen er jeg ræd for det hedder udskiftning.

Ved sgu ikke engang hvad den koster. Tror aldrig vi har skiftet een! Og vi har faktisk temmelig mange Panasonic anlæg på samvittigheden.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,258,737 Unikke besøg
XHTML CSS