HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
"donk" lyde ved afrimning
deikrogh
Jeg har fornylig fået installeret en ny Carrier luft/vand VP med inverter teknologi, som faktisk kører ganske udmærket. der er dog et mindre tilbageværende problem, og det er når den går i gang med kondensvandsprocessen, så kommer der " donk - donk" lyde i radiatorerne ( tydeligst i de nærmeste, og ebber ud når den er færdig ), og installatøren har været forbi, for at se om der skulle stå mere ludt i systemet - men der er ikke mere at hente. Er der nogen der har et bud på dette ?
 
Joachim Gyldner
Kunne lyde som noget varmesamtrækning. Der er nok en godt fast forbindelse fra vp og ud til centralvarmerørrne, så lyden kan vandre. Prøv og få noget støj optagne omkring rørrene fra vp´en
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
deikrogh
Det kan godt være du har ret, vi havde det også med vores oliefyr et års tid - men det forsvandt igen - og desværre kræver det at jeg brækker gulvene op for at følge dit forslag Angry.
Det der undrer mig lidt er, at cirkulationsstøjen fra pumpen er pænt lavere end da vi havde oliefyret, og det burde jo egntlig betyde det modsatte. Jeg tænker lidt på om det kunne have noget at gøre med, om "cirkulationapumpen" stopper når den afrimmer, og der så kom et slags trykfald ?
 
Joachim Gyldner
De lyde du høre skylles helt sikkert varmesamtrækning. men hvorfor??

Hvad hedder typen?
Hvor varm er din fremløbs temperatur og return?
Redigeret af Joachim Gyldner d. 30-12-2010 07:55
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
deikrogh
Det er en Carrier 30 AWH 008 luft/vand ej jord.
Fremløbstemperaturen er fra 40 - 5o grader afhængig af udendørstemp., Fra -5 og koldere er den 50, og 40 ved 18 grader, herimellem reguleres den lineært. Tilbageløbstemperaturen har jeg ikke mulighed for at se.
 
Joachim Gyldner
Kunne godt mistænke din cirkulationspumpe ikke stoppe under afrimning.
Kan du ikke give mig de valgte værdiger på hhv 154, 155, 156, 157, 158
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
deikrogh
Den går kun til 149 Wink
144 run pump time 032
145 currenr wsp 0.0
146 dry cont off 1 standard off
147 defrost/tfc selection 1 min
148 ext. heat OAT limit -10
149 Temp list for NUI 1 Room t. ( her er 7 muligheder ( rrom t, LWT,EWT,Refrigerent, Suction, Discharge, TE ) Måske en af dem giver mulighed for at vise retur temp. ? 1
 
Joachim Gyldner
Ifølge en her burde du have flere..

http://www.carrier.gr/carrierenglish/products/Chiller_HeatPumps/30AW.htm

Især 155 og 157 er interessant, bør begge være 1.

Bare glem retur temperaturen, nu går der jo nogen tid før det bliver aktuelt med at afrime fladen igen.

Men du må endelig huske at skrive igen så vi kan få det løst Cool
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
deikrogh
Jeg har prøvet linket, men min er kun med et fanblad ( måske det er en speciel græsk udgave ?Wink ).
Prøv dette link http://www.carrier.fr/produits_carrier_climatisation_chauffage/produits_eau_glacee/30AWH.htm.
og vælg de 2 første control manuals 10128H94 og 95. Det er denne betjeningsenhed jed har. Håber det hjælper og tak for hjælpen.
 
Joachim Gyldner
Kan ikke umildbart finde noget parmeter der skulle kunne styre pumpen under afrimning ligsom i den anden?
Har du hørt din forhandler ad om problemet?
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
deikrogh
OK helt i orden, tak for indsatsen.
Jeg skal lige have tjek på om overtryksventilen skal føres til afløb, så kontakter jeg Carrier direkte.
KUNACO, som har stået for hele installationen- kunne stort set få månen ned på jorden inden, men efterfølgende må jeg konstatere at deres niveau og viden ( og kommunikation med Carrier ) er temmelig mangelfuld. Jeg undlader at nævne pinlige eksempler Shock
 
deikrogh
Jeg glemte at fortælle, at cirkulationspumpen stopper under afrimning - det kan jeg mærke på håndklædetørrerne med gennemløb, da de bliver køligere under afrimning.
 
Joachim Gyldner
Ja det er jo lige nettop det, for når varmepumpen afrimer tager den varmen fra varmvandsveksleren, og hvis ikke cirkulationpumpen stopper ville vandet blive kølet af. Det ville give varmesammentrækning i rørsystem med "doke" lyde til følge.
Så vi skal være helt sikre på at den stopper, før vi konstatere noget som helst.
Redigeret af Joachim Gyldner d. 06-05-2011 10:25
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,298
Nyeste bruger: Ove
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,354,378 Unikke besøg
XHTML CSS