HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
isolering af udvendige rør
ivtair90
Hej

Jeg diskuterer lidt med min VVS'er om min isolering på de udvendige rør fra væg > udedelen på min IVT-Air 90 er godt nok lavet, det er ca. 1 meter rør.

Der er blevet lagt et lag armaflex, som er bundet ind med sort tape, armaflexen er skåret op og så forsøgt lukket tæt med tapen.

Mit spørgsmål går så på om det er nok, det er vist 10mm tykt og jeg kan da mærke og se at de afgiver noget varme. Der er eks. ingen sne/is der sætter sig på isoleringen, hvilket vil sige varmen smelter det?

Er der ikke meningen af man sætter armaflex på røret inden man tilslutter røret til maskinen? så man slipper for at klippe det op, og er 10mm nok når det ikke føles som om skålen slutter helt til alle steder på røret?



Tak for al hjælp

/Nel
 
hamselv
10 mm kunne man sagtens lave bedre. Armaflex udenfor bør/skal afdækkes, idet fuglene kan finde på at pille i det. Solen nedbryder det også. Vi plejer at bukke en blikkasse (rottekasse) som vi sætter ovenpå.
 
ivtair90
hej igen - tak for svaret.

Jeg har måtte opfordre ham 2 gange nu til at lave det "bedre" eller i det mindste sætte et ekstra lag omkring det nuværende.
Han mener bestemt ikke det er nødvendigt og nu har jeg vidst fået lovning på at han vil komme forbi med noget ekstra armaflex så jeg selv kan sætte ekstra lag omkring.
Nu må vi se om han så gør det.....


Den med blikkassen må jeg lige overveje også.

Mvh

/Nel
 
hamselv
Det skal du gøre. Et par sæsoners solskin, og det begynder at smuldre. Endvidere kan fuglene begynde at plukke til rede-brug!
 
ivtair90
hej igen - ja det vil jeg få sat op.

Har du nogen forslag til hvor man lige skaffer den slags "kasser". Det kræver en rimelig bred en af slagsen!

Mvh
/Nel
 
hamselv
Mål omhyggeligt op. Tag et billede eller to. Smut omkring den lokale blikkenslager/VVS'er eller ventilationsmand. Få bukket kassen. Hav lidt kontanter med til kaffe-kassen.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,333,741 Unikke besøg
XHTML CSS