HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Driftserfaringer med luft/vand VP
Kim L
Hej

Jeg er ret ny varmepumpe ejer. Den har været i drift siden oktober i år så det er ret begrænset hvad jeg har af erfaring med den endnu. November måneds forbrug har ligget på 38kWh pr døgn i gennemsnit. Er det godt, skidt eller ok? Smile Vi kører på varmekurve 9 af 20 hvilket giver en rumtemperatur på knap 20 grader. Resten laver vi på brændeovnen.

Forbruget pr døgn har varieret mellem 21 og 71 kWh afhængig af vejret. I forhold til det forventede forbrug har vi brugt 164 kWh mere end forventet. Det er især den sidste uge der har kørt forbruget højere op end forventet. Men det er vi vel ikke de eneste der oplever?

Hvis man hæver varmekurven er der så nogen der ved hvordan det indvirker på forbruget. Det stiger selvfølgelig men er der nogen der har et bud på hvor meget?

vh

Kim
185kvm hus fra 1930, 300mm på loftet, hulmursisoleret, gulv/2006, varme i bad, baggang, køkken og stue, radiatorer i resten af huset. DVI Queen LV9DC luft/vand
 
Admin
Hej Kim L

Et merforbrug på 164 kwh i forhold til beregning, må vist siges og være fint med den vinter vi oplever nu.

Oliefyrsejeren ville jo også have brugt mere olie.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hamselv
Vi andre piver også. November har godt nok været grim.
 
Kim L
Hej

Det er ikke så meget det ekstra forbrug der bekymrer mig. Som I påpeger så ville det jo også være der med mit gamle pillefyr. Det er mest for at høre om det nævnte forbrug lyder normalt. Men det er jo nok ikke helt skeløjet når det ligger i nærheden af det estimerede forbrug.



Jeg må sige at I er hurtige på tastaturet her i gruppen Smile Tak for det.

vh

Kim
185kvm hus fra 1930, 300mm på loftet, hulmursisoleret, gulv/2006, varme i bad, baggang, køkken og stue, radiatorer i resten af huset. DVI Queen LV9DC luft/vand
 
Admin

Citer

Jeg må sige at I er hurtige på tastaturet her i gruppen Tak for det.


Tak for det, mange herinde gør et stort stykke arbejde for, at kaste lys over varmepumpe principper som for mange jo er en ny måde og få sit hus opvarmet.

Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hamselv
Grin Sådan er det i "nørde-land". Når ellers vi har tid, forsøger vi af et godt hjerte.
 
Admin
Hejsa

Men vi elsker nørderi, specielt når varmepumper kommer til og køre endnu bedere.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hamselv
Nemlig. Når noget så lykkedes og tingene forbedres/optimeres ekstra er det simpelthen rart at læne sig tilbage og tænke "jeg gjorde en forskel".

Det med VP'erne er en livstil, en hobby, et arbejde, en interesse. OG EN BILLIG VARMEKILDE. Efterhånden har jeg svært ved at se en kølekompressor uden at tænke: Gad vide hvad den kan yde som varmepumpe.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,333,951 Unikke besøg
XHTML CSS