HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe Bosch EHP 6 -160
hmiver
Jeg har fået et nyt varmepumpe anlæg lutf til vand fra Bosch,men jeg er ikke helt sikker på at det står som det skal,jeg syntes det stopper og starter lidt meget.

Er der noget her som man selv kan tjekke inden man tilkalder assistance.

Den bruger ca.20-25 khw i døgnet for at opvarme 115 kvm hvor der er 22 grader i stue og køkken alrum og lidt mindre i de andre rum.
ude temp.ligger på ca 3-5 grader,det er så godt nok med varmt vand også.- er det normalt nok mon.
Huset er helt nyt og vel isoleret til lavenergi klasse 2.

Er der nogen som evt.har noget erfaring med dette anlæg her på dette forum.

Mvh
Hmiver
 
allankj1
Prøv at åben for alle de gulvventiler og styr så varmen i huset via varmepumpens varmekurve. Muligt at du skal justere på hastigheden (ned) på den indbygget cirk. pumpe for at få nogle længere driftstider på pumpen og bedre varmeafgivelse i huset.

Er du sikker på at smeden der har lavet gulvvarmekredserne har foretaget et korrekt indregulering af flowet i gulvvarmekredsene?

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hmiver
Hej Allan,

Tak for rådet,når du siger åben for alle gulv ventiler,mener du så at jeg at jeg skal skrue op for alle termostaterne i hele huset og så køre temp.og via betjeningspanel i styreenheden,den står p.t på 22 grader og H på 48

Hvilken menu skal man justere cirk.pumpens hastighed på for at få nogle længere drift tider.

Nej jeg er ikke sikker på at smeden har lavet gulvvarmekredsene og har foretaget et korrekt indregulering af flowet i gulvvarmekredsene,men det håber jeg han har.

Det er først det 3.anlæg de sætter op,så man har ikke såstor erfaring med det.

Mvh
Hmiver
 
allankj1
Skriver lige i morgen.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
hamselv
Med fordel kan man skære et rør over inde i tankunit'en og indskyde en buffer på dette punkt, således at VP'en er sikret en større volumen at køre på. Har vist en tegning liggende et sted. Skal prøve at finde den og vedhæfte den (hvis jeg kan finde ud af det)
 
hmiver
Hej
Tak for rådet,vil lige prøve det med indstilling af cirk.pumpe inden jeg prøver andet,når jeg kommer hjem.

Der står auto på den når den kører og 22khw i displayet,i cirkulationspumpen det var da vi havde ca 3-5 gr uden for,har ikke været hjemme mens det har frosset hårdt,der har jeg sænket den lidt på rumføleren til 17 gr istedet for 22 gr.

Kan se i de forskellige beregningsmodeller f.eks energi n at jeg bruger noget mere el end disse beregninger anbefaler,er det mon noget man kan bruge til at beregne forbruget eller er det helt ved siden af.

Hvordan skal den ellers stå mest økonomisk i varmekurven og de bruger definerede menuer som man må stille på,og så stadig kan opvarme rummene.

Er der mon nogle i forumet som har sådan en model varmepumpe luft til vand som har erfaring med netop denne model.

Mvh
Hmiver
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,334,090 Unikke besøg
XHTML CSS