HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Et godt råd vedr. tilskud
Hanni
Hej alle

Er i forbindelse med etablering af luft/vand (Gastech EcoAir 107 V3) gjort opmærksom på at man udover tilskuddet på de 15.000,- fra "Skrot dit oliefyr" kan søge et yderligere tilskud fra en "Aftale om Energisparebidrag mellem klima- og energiministeriet og energiselskaberne"

- snak med den konsulent som du har kontakt med. Jeg havde fået tilbud fra OK og DVI + Gastech - men det var kun konsulenten fra Gastech der var "kvik nok" til at fortælle om dette...

Er der andre som har fået denne information?
 
Admin
Hej Hanni

De penge som kan udbetales ekstra, er dine egne og kommer fra den energibesparrelse der er fremkommet ved, at du vælger en anden energikilde.

Flere elselskaber udbetaler, de få kroner mod de får din co2 kvote
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Hanni
Du skriver at det drejer sig om "få penge" - men i mit tilfælde drejer det sig om et sted mellem 8.000-11.000,- (oplyst)

Mit forbrug har indtil nu heddet ca 1.800-2.000 liter olie + 2 paller træbriketter til et hus på 133 m2.
 
kla
Ja nu kender jeg ikke årsagen til at du får oplyst så stort et beløb, normalt kan man sælge sin co2 kvote til det lokale elværk som derved kvittere med typisk 500 -2500 kr afhængig af selskab, nogle elselskaber vil ikke købe kvoten, og andre bytter den måske med en termofotografering-

Derfor er det ikke noget man konsekvent kan udmelde og da slet ikke de beløb som du udmelder, det er også derfor at debatten om dette er 0, man kan jo også få tilskud hvis du opsætter, sparebruser, lavenergipumper, m.m. det er næsten kun fantasien som sætter grænser for hvor du kan modtage tilskud,

hvis jeg var dig ville jeg få på skrift at den sælger som du talte med lovede dig 8 -11.000,- i tilskud på 2.000 liter olie.
 
pmp
Her er et link til Energistyrelsens hjemmeside, hvor du kan læse mere om baggrunden for ordningen:

http://www.ens.dk/DA-DK/FORBRUGOGBESPARELSER/ENERGISELSKABERNESSPAREINDSATS/Sider/Forside.aspx

Her kan du også finde et link til et Excelark, hvoraf det fremgår, hvor meget en given installation/udskiftning kan sættes til i kilowatt, lige fra LED-belysning til et nyt varmeanlæg.

Dit tidligere forbrug har ikke betydning.

Det er typisk de lokale fjernvarmeværker, der vil give mest, hvis altså din besparelse er stor nok, og du selv kan stå for det praktiske.

Flere håndværkerorganisationer har aftale med et energiselskab, således at håndværkeren samler op fra sine kunder og indberetter og sælger samlet. Så skal håndværkeren naturligvis have sin andel, som betaling for sit arbejde.

Prismæssigt har jeg hørt om alt fra under 200 til næsten 400 pr. MW.

mvh
pmp

Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
ClausV
Utroligt: hvis man selv foretager nogle energimæssige besparelser, er der ikke tilskud; men hvis man får sit el-selskab til at foreslå dem, er der tilskud. Det er altså en fordel ( tilskudsmæssigt) at være dum. Typisk dansk lovgivning.
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
pmp
Nej ClausV, der er ikke sådan det er. Du må prøve at læse på ens.dk igen.

Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
ClausV
Tak pmp. jeg har nu downloaded de 2 regneark hvoraf dels standardbesparelsen fremgår og dels indberetningsskemaet.
Men hvordan gøres det "operationelt" - dvs omsættes til tilskudskroner. Der må vel en konsulent fra et eller andet selskab ud og bese installationen (helst før/efter). ?
SHOFU luft/vand inverter 6.5kW. Alpha2 15-60 (9W)til gulvvarme; Alpha2 25-40 (5W)radiatorer 1 sal.
Integral V-Lite Q0.6 energimåler. Brugsvand: el.
Backup: a) Andes KS135 luft/luft 5.6kW (fra sidste år) Cool: el-patronen i brugsvandvarmeren (dyr erfaring da oliefyret var stoppet 1 helt år uden vi bemærkede det)
 
pmp
Til ClausV
Nu er det jo ikke et "tilskud" - det er energiselskabet der "køber" din besparelse. Som du vel har læst på ens.dk, så har energiselskaberne pligt til at lave besaprelser.
Som "gør det selv" mand må du finde et energiselskab der vil "rådgive" dig, sådan at energiselskabet kan godskrive sig din besparelse - det er det du kan få betaling for, og så må I aftale en pris for det.
mvh
pmp
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
Hanni
Til PMP

Har du selv fået et "CO2" tilskud udbetalt?
 
pmp
Til Hanni
Ja jeg har "solgt" min besparelse ved installation af jordvarme.SmileGrin

Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
Hanni
Hej igen pmp

Hvor KW var du sat til at spare? Og hvad fik du i tilskud?
 
pmp
Det var den VVSer der installerede min varmepumpe, der solgte til sin aftager. Jeg ved faktisk ikke nøjagtigt hvor mange kw det blev gjort op til, men jeg fik 4.000, og det var jeg tilfreds med.
Personligt syntes jeg det er helt hjernedødt. Rent Ebberrød Bank. Først får man 20.000 fra skrotditoliefyr for ikke at forurene, og derefter kan et energiselskab også medregne besparelsen - men man kan vel købes.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,266,844 Unikke besøg
XHTML CSS