HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
afrimning af varmepumpe
Kim L
Hej

Vi har lige installeret en DVI luft/vand varmepumpe. De sidste par dage er den begyndt at ise rigtig meget til i udedelen. ifølge manualen afrimer den først automatisk når udetemperaturen kommer under 0 grader. Hvad gør man så nu hvor udetemp. er ca. 7 grader? Jeg har fundet en knap i en undermenu der hedder manuel afrimning, men jeg synes ikke den gør nogen forskel! er der andre der har oplevet noget tilsvarende og hvad har I gjort?

vh

Kim
 
hamselv
Tilisning vil forekomme fra omkring +7 grader og nedefter. Kender ikke styringsfilosofien i en DVI, men normalt afrimes med luft indtil man nærmer sig de 0, så anvendes hotgas eller elafrimning.

Læs din manual grundigt og sæt dig godt ind i hvordan den virker.

Hvis den er nyinstalleret og du ikke er tryg ved dens drift, ville jeg da lige tage en snak med installatøren, istedet for at gå på opdagelse i styringen, med tilhørende fare for at få noget instillet mærkeligt.
 
Admin

Citer



Hej Kim

Du må kontakte fabrikken med denne fejl, der er tale om et nyt produkt. DVI luft/vand varmepumper, laver afrimning ved hjælp af en firevejsventil.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
Kim L
Hej

Tak for svar. Jeg har i dag kontaktet DVI og der har allerede været en servicemand og kigge på pumpen. Det viste sig at der var noget galt med afrimningsautomatikken og det er rettet nu.
 
hamselv
Det var lækkert. Lynservice af DVI.
 
Admin
Hej Kim L

Tak for svaret tilbage til os allesammen.
Jeg vil gerne opfordre alle, til og melde tilbage når i får hjælp til problemer.Alle fabrikanter kan have fejl på produkter, Heatpump.dk har nogle gange hjulpet helt til tops.


Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
hamselv
Hørt admin.....

Det er også rart at få bekræftet om små trick's og tweaks hjælper. Men jeg synes brugerne har været søde til at melde tilbage. Og det er rart at kunne øge antallet af tilfredse varmepumpeejere (det håber jeg idet mindste vi gør).

Vi har oftest her på sitet prædiket isolering isolering isolering. Men skomagerens børn går som bekendt i skæve sko. Er selv ved at pille de nederste tagplader af og få efterisoleret mine skunke. Ved samme lejlighed monteres en ekstra vindplade. Er ca en tredjedel færdig og har foreløbig skruet min varmekurve ned og mindsket parallelforskydningen to gange. Det bliver godt nok spændende at se hvor langt det skal ned når det er færdigt.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,335,310 Unikke besøg
XHTML CSS