HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
varmepumpe
olejakobsen
Hej

Skal ha ny varmeanlæg men er lidt i tvivl om hvad det skal være, så håber jeg kan få lidt ideer her.

Har fået fat i en VGU250ek altså en der også kan lave centralvarme, men den skal fortrinsvis kun lave det varme brugsvand.
Vil så også ha en varmepumpe kun til centralvarmen eks en Fighter 2025 fra vølund.
Mit spørgsmål er så om det kan strikkes sådanner sammen så VGUen evt kunne hjælpe til med centralvarmen hvis Fighteren ikke kan følge med i spids belastninger???


Hilsen Jakobsen
 
olejakobsen
Slet ingen der har nogle ideer??

 
hamselv
(Næsten) alt kan laves, men er ikke ekspert i Fight'ere. Umiddelbart lyder det ikke specielt smart, VGU'ens ret lave ydeevne taget i betragtning. Uden at have forsket i det, er jeg ræd for at omkostningen laaaangt overstiger det der kan spares.

Men vi må lige aftvente en Vølund Expert.
 
kla
Jeg ville bygge den sammen sådan at VGUéren klarer det varme vand 100 % og lader styringen i VGU bestemme, når VGU kalder på tilskudseffekt, sendes 220 V til udedelen, således at den starter i stedet for elpatron trin 1, når udedelen ikke mere kan deltage indkobles eltilskud trin 2 og 3 efter behov, dette virker effektivt. og upåklageligt
Redigeret af kla d. 17-08-2010 21:27
 
olejakobsen
Hej Kla

Du siger VGUen skal sende 220 V til udedelen men hvor på udedelen. Hvis det er en Fighter??

Har du evt et diagram til rør træk?

Hilsen Jakobsen
 
kla
I udedelen er der en styringsboks, hvorpå der er forskellige klemmer man kan koble udstyr på , på klemme 30, denne tilslutning kaldes også termostat i brugermanualen, nu er det en brugermanual på en METROAIR varmepumpe jeg kikker i, men tilslutningerne er de samme.
 
olejakobsen
Hej

Så vil det altså sige at det vil være VGUen der styre varmebehovet via udetemp og varmekurve. Og det er jo der jeg gerne skulle hen, eller har jeg taget helt fejl??. Mit problem var nemlig at hvis jeg skulle køre mig fighteren uden vvm 300 ville jeg køre i en buffer beholder og via en termostat give besked til fighteren hvornår den skal køre, men så bliver det jo uden vejr kompensering.
Ret mig hvis jeg er helt galt på den.

Jakobsen
 
kla
ja det er VGUéren som styrer udedelen via VGU vejrkompensering, det er ganske enkelt. og det fungerer perfekt.
 
olejakobsen
Hej Kla

Mange tak for hjælpen.
Kan være jeg vender tilbage hvis der skulle dukker flere spørgsmål op.

Jakobsen
 
olejakobsen
Hov

Hvor for jeg lige de 220 V fra VGUen til udedelen?

Jakobsen
 
kla
elpatron trin 1.
 
olejakobsen
Hej igen

Nogen der har et rør diagram til samenkobling af vgu ek og Fighter 2025 og buffertank

Hilsen Jakobsen
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,266,578 Unikke besøg
XHTML CSS