HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
spa / pool varmepumpe
k_madsen
Er her nogen der har erfaring med dem?
Wink
 
hamselv
Pool varmepumper ja, men hvilket fabrikat og type tænkes der på?
 
k_madsen

Citer

hamselv skrev:
Pool varmepumper ja, men hvilket fabrikat og type tænkes der på?

[url]http://www.gullbergjansson.se/poolvarme/utomhuspool.php[/url]
GJPACW1-15 eller GJPASRW-15
 
hamselv
Den der kender jeg ikke eksakt, men vi har monteret en anden fra samme firma (en egenimport, monteret med fuld ansvarsfraskrivelse). Har ikke hørt andet end den kører rimelig OK. Er dog ret svag på det varme vand.
 
k_madsen

Citer

hamselv skrev:
Den der kender jeg ikke eksakt, men vi har monteret en anden fra samme firma (en egenimport, monteret med fuld ansvarsfraskrivelse). Har ikke hørt andet end den kører rimelig OK. Er dog ret svag på det varme vand.


Det er til et spa only.
Vi har besluttet at kører projectet til ende. Så opdatering følger. -)
Frown
 
k_madsen

Citer

k_madsen skrev:

Citer

hamselv skrev:
Den der kender jeg ikke eksakt, men vi har monteret en anden fra samme firma (en egenimport, monteret med fuld ansvarsfraskrivelse). Har ikke hørt andet end den kører rimelig OK. Er dog ret svag på det varme vand.


Det er til et spa only.
Vi har besluttet at kører projectet til ende. Så opdatering følger. -)
Frown


Så lykkedes det.
Jeg har nu prøvet med el opvarmning ved hjælp af 3kw interne varmelegne eller poolvarmepumpen.
Huset brugte som HELHED 110 kwt i det døgn hvor spaet blev varmet op. ude temperatur 5 til 15 gr.c Varmelegmet havde en temperatur stigning på 2.5 gr.c pr time. start temperatur 5 gr.c
Denne wekend var det varmepumpen der varmede spaet op ude temperatur mellem 0 og 18 gr.c start temperatur 7 gr.c og den holdt en temperatur stigning på lidt over 4 gr.c pr time. Husets for brug var som HELHED 25 kwt.

Det ligner en cop omkring 3.8 men det er KUN LØSELIGT anslået,men det er en glimrende ide.
For at holde spaets temperatur på 37gr.c kører den under 45 minutter i døgnet. HVIS spaet IKKE BRUGES OG OVERDÆKNINGEN ER PÅ.

CoolGrin
 
woebbe jordvarme siden 1985
Jeg opvarmer mit udendørs spabad med mit jordvarmeanlæg, det fungere rigtig godt.Wink
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin
 
hamselv
Alt andet lige, burde det også være ret optimalt med en LV-er på et spa. Relativt lav kondenseringstemperatur og relativ høj fordampning, med mindre man vil bruge den om vinteren. Lyder ret spændende. Tillykke med de foreløbig fine målinger.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,197,578 Unikke besøg
XHTML CSS